A kissrácokhoz hasonlóan e sorok írója is gyűjtötte fiatalabb korában az autós képeket, posztereket, sorban vásárolta a Turbo rágókat – természetesen csak az autócsodák miatt –, s ez a szerelem a mai napig kitartott. S sokakhoz hasonlóan magam is néha-néha papírt és ceruzát ragadtam, hogy a fantáziámat szabadon engedve egy-egy vázlatos (egyszerűségük miatt ma már sokszor megmosolyogtató) képet firkantsak álmaim autójáról.
Kevesen jutnak azonban el odáig, hogy komoly grafikákat, virtualtuningokat készítsenek, amik minőségük, kidolgozottságuk, frissességük és részletgazdagságuk okán ráadásul eszeveszett gyorsasággal terjednek el a világ autós szaklapjaiban. Nos, az autós körökben X-Tomiként ismert Samók Tamás közéjük tartozik. A 23 éves, tardi fiatalember a minap.hu érdeklődésére elmondja, sokakhoz hasonlóan ő is szabadkézi rajzolással kezdte.
– Mivel mindig is érdekeltek az autók, eleinte papírra vázoltam fel az ötleteimet. Ez 2006-ban változott meg, ugyanis egy magyar autós magazinban (TopTuning) olvastam egy bemutatkozó cikket a virtualtuningról. Megtetszett a dolog, az első autós képemet egy Gimp képszerkesztő programmal készítettem el. Ezt nagyjából 2 évig használtam, 2008-ban váltottam a sokkal jobban használható Photoshopra – mondja az egri Eszterházy Károly Főiskolán logisztikai műszaki menedzserasszisztensnek tanuló fiatalember.
Aki rákattint X-Tomi honlapjára, azonnal láthatja a legújabb modellekről készült tuningokat, sportváltozatokat, új kasztnikat (most éppen a nemrégiben képeken már megjelent Volvo V90 Shooting brake változata a legfrissebb).
– Ha valaki ebben a műfajban „dolgozik”, elengedhetetlen, hogy naprakész legyen az újonnan bemutatott modellekkel kapcsolatban – emeli ki X-Tomi. – Fontos a gyorsaság és a pontosság, tudni kell, milyen formai jegyek jellemzőek az adott márkára, típusra. Az online magazinok rendszeresen átveszik ezeket a munkákat, tehát érdemes relatíve gyorsan dolgozni. A brit CarThrottle magazin, és az Auto Bild Sportscars számára rendszeresen készítek képeket, emellett jelentek már meg munkáim az Autoevolution, Carbuzz, Carscoops, Gtspirit, Worldcarfans stb. online autósmagazinokban is. Persze a gyorsaság nem mehet a minőség rovására!
Az elmúlt pár év alatt szinte az összes témát érintette már „az online virtualtuning és fantomképkészítés magyar pápája”, amit ebből a stílusból ki lehetett hozni. Készített tuningolt autókat, új modelleket, tanulmányautókat, klasszikus autóskártya (cartoon) képeket, emellett jó néhány általa tervezett tuningautó megépült már a valóságban is.
– A fő csapásvonal természetesen az új modellek, karosszériaváltozatok elkészítése. Itt szinte csak a kreativitás szabhat határt. Hozzám legközelebb a sportosabb modellek állnak, a „fapados” sorozat szerintem elég jól sikerült, szerették az emberek – fűzi hozzá.
Ha meg kellene egyébként határozni, mik X-Tomi munkáinak főbb jellemzői, sajátosságai, mindenképpen a precizitást tenné első helyre.
– Ha új modellről van szó, igyekszem az adott márka kínálatába formailag legjobban beleillő autót elkészíteni. Fontosnak tartom a részletek kidolgozását, élethű képek elkészítését. A látványos fényeket, effekteket, csillanásokat meghagyom a tuningautók számára – mondja.
Jövő héten megnyitja kapuit a genfi autószalon, rengeteg újdonsággal – már a tardi virtuáltuningos srác is nagy erőkkel készül erre. Annyit már most elárult a minap.hu-nak, hogy az Audi legkisebb terepjárójához, a Q2-höz mindenképpen elkészít majd egy RS sportváltozatot (vélhetően a gyár is készül majd ilyennel a jövőben). Emellett elképzelhető egy coupétetős változat is.
– Igyekszem majd minél több genfi újdonságot feldolgozni. A fapados sorozat szinte kimeríthetetlen, valamint most készül pár luxus szedán (pl: Audi A8, BMW 7-Series, Mercedes-Benz S-Klasse, Volvo S90 stb.) emelt hasmagassággal, terepjárós kiegészítőkkel… – mondja, s mi már nagyon várjuk az újabb munkákat a tardi fiatalembertől!