2024. április 25. Márk
Nagyobb volt a füstje…
minap.hu
|
2014. december 10. 15:59
|
frissítve: 2014. december 12. 05:11
Valószínűleg nem karbantartási hiba okozta a hétvégi autóbusztüzet Hejőcsabán. Szombaton az MVK egyik 14 H-s járata kigyulladt. A Neoplan gyártmányú, modern, alacsonypadlós buszon senki sem sérült meg, a meghibásodást igazságügyi műszaki szakértő bevonásával vizsgálják.

„A tűzesettel érintett Neoplan Centroliner típusú autóbusz, mint az MVK Zrt. mindegyik menetrend szerinti forgalomban részt vevő autóbusza, megfelelő műszaki állapotban állt forgalomba a tűzeset napján. A napi autóbusz-közlekedést az MVK Zrt. 134 darab autóbusszal biztosítja, a járművek mindegyike érvényes hatósági vizsgával és műszaki engedéllyel rendelkezik, a karbantartásuk folyamatos. Az MVK Zrt. ezért a leghatározottabban elutasítja azt a feltételezést, miszerint a karbantartás vagy szervizelés hiánya állhat a tűzeset hátterében. Álláspontunk szerint a tűzesetet sokkal inkább az autóbusz egyedi műszaki problémája okozhatta, amelynek megerősítésére független szakértő bevonásával indított vizsgálatot az MVK Zrt. A független szakértő a mai napon az MVK Zrt. telephelyén vizsgálta a buszt, ennek során már most alátámasztotta az MVK Zrt. álláspontját” – áll a közlekedési vállalat közleményében. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Miskolci Tagszervezete ugyanis az esetről megjelent videókat úgy kommentálta, hogy a tüzet szerintük a megfelelő karbantartás hiánya okozhatta.

busz_fust_141208.jpg

Jálics Károly igazságügyi műszaki szakértő szerint a tüzet elektromos zárlat válthatta ki, de erős tűzkiindulási gócpont fedezhető fel az állófűtésnél is. Végig kell nézni a vizsgálat során minden vezetéket, ami értelemszerűen időigényes: a vizsgálati rész maga legalább egy hét. Mint a szakértő hozzátette, a hűtőn látszik a karbantartás és semmi olyat nem lehet látni, ami karbantartási hiányosságra utalna, annyi tehát kijelenthető, hogy nagy valószínűséggel ez nem állt fenn a busznál.

Az eset szombaton, 16.32-kor történt, a Sütő János utcai megállónál a sofőr füstöt fedezett fel a visszapillantó tükörben. Az előírás szerint azonnal megállt, rögzítette a járművet, majd hátrament, hogy megnézze, mi a gond – ismertette a történteket Taksás József, az MVK autóbusz-forgalmi osztályvezetője. Látva, hogy a jármű hátulja füstöl, azonnal leszállította az utasokat, áramtalanította a buszt, majd a tűzoltókészülékkel megkezdte a tűz oltását, miközben a mögötte megálló gépkocsi vezetőjét kérte meg a tűzoltóság értesítésére. Bár a vizsgálat még nem zárult le, az eddigiek alapján az állapítható meg, hogy a buszvezető szakszerűen járt el, az utasok egybehangzó állítása szerint mindent megtett azért, hogy a tűz ne tudjon továbbterjedni.

megegettbusz_141210_tv-2.jpg

Az érintett, nyolcéves jármű egyébként 447 ezer kilométert teljesített eddig és júniusban, októberben és novemberben is átesett különböző ellenőrző vizsgálatokon. A keletkezett kár az elsődleges vizsgálatok alapján fél- és egymillió forint közé tehető.

„Az MVK Zrt. szívesen veszi olyan szakmai szervezetek javaslatait, ötleteit, kritikáit, amelyekben üzemeltetési tapasztalattal rendelkező szakemberek fejtik ki véleményüket, amihez – ahogy eddig is –, a megfelelő fórumot is biztosítja. A közösségi közlekedés mindannyiunk ügye, ahol nincs helye megalapozatlan kijelentéseknek. Ezért az alaptalan, az utazóközönség megtévesztésére alkalmas, az MVK Zrt. jó hírnevét sértő kijelentések lehetséges jogkövetkezményeit az MVK Zrt. megvizsgálja és amennyiben szükséges, megteszi a megfelelő jogi lépéseket” – teszi még hozzá közleményében a közlekedési vállalat.

 

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat