2024. szeptember 27. Adalbert
Rostás: „rémhírterjesztés, a miskolciak félrevezetése”
minap.hu
|
2014. október 02. 16:00
|
frissítve: 2014. október 03. 14:17
Tételesen cáfolta, és rémhírterjesztésnek minősítette Rostás László városi főépítész azokat az állításokat, amelyeket szórólapon terjesztenek a baloldali pártok a Szentpéteri kapu forgalmi helyzetének esetleges változásáról.

szentpeteri_kapu_141002_ja_6.jpg

Mint Rostás László fogalmaz: ez a szórólap csak a miskolciak félrevezetésére, a miskolciakért tisztességesen dolgozó tisztségviselők, szakemberek lejáratására alkalmas, s a leghatározottabban visszautasítandó!

A szórólapon egyebek mellett az szerepel, hogy „Tiltakozunk a 3-as és a 26-os főutak közúti forgalmának Szentpéteri kapun való átvezetése ellen!..”

Rostás László leszögezte: ennek pontosan az ellenkezője igaz. A Kriza Ákos által vezettet közgyűlés módosítása alapján épül a Szentpéteri kapu napi forgalmát jelentősen csökkentő Északi elkerülő autópálya-szakasz, az úgynevezett Bosch út, amit rövidesen átadnak. Ha ez az északi félgyűrű autópálya-szakasz is elkészül, jelentősen csökkenti a bejövő 3-as út és a József Attila úton bejövő járművek számát.

Szerepel továbbá a baloldali szórólapon a „kamionokat a városba vezető őrület...” kifejezés is,

Rostás László szerint ennek is az ellenkezője igaz. A most épülő Északi elkerülő autópálya-szakasz, ami Miskolc árvízvédelmét is megoldja, mintegy 5800 egységjárművel fogja csökkenteni a jelenleg elkerülő útként használt Sajószigeti út forgalmát.

Miskolc főépítésze hangsúlyozta, a szórólap készítői által kifogásolt terv nem most készült, hanem még a Káli Sándor által vezette közgyűlés fogadta el 2008 júliusában. – Most megvalósíthatósági tanulmánytervet készítünk az úgynevezett Keleti tehermentesítőre, azzal a céllal, hogy készen álljunk a pályázásra, ha megnyílnak a források – mondta Rostás László. Ennek az útnak többféle feladata is lenne, az egyik legfontosabb az, hogy könnyen elérhetővé tegye a vasúton túli területeket. A tanulmányterv készítésekor megvizsgáltak több lehetőséget, és megállapították, hogy a több mint 10 éve meglévő közlekedésfejlesztési koncepció, illetve a 2008-ban elkészült építési szabályzat megfelelő, így a vonatkozó részeket beemelték a tervbe.

– Egyrészt tehát a tervet, amit kifogásolnak, a korábbi, szocialista többségű képviselőtestület fogadta el. Másrészt, ha megvalósul, annak semmiképp nem lesz olyan hatása, amit állítanak, már csak az M30-ast a 26-os úttal összekötő Északi elkerülő út miatt sem, amit viszont most terveztek, most épül, és várhatóan jövő tavaszra elkészül – összegezte a főépítész.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat