2024. április 25. Márk

Agave - Miskolci mítosz a színpadon (Képgalériával!)

Lead: 
Miskolcról született kortárs színdarabot mutat be a Miskolci Nemzeti Színház február 2-án. Mikó Csaba drámaíró hónapokig gyűjtötte a miskolci történeteket, motívumokat, majd ezekből kiindulva szőtte meg az Agave kitalált cselekményét. Mítosz és történelem, múlt és jelen elevenedik meg a Játékszínben Béres Attila rendezésében.
Törzs: 

edv_9124_.jpg

Egyedi vállalkozás a Miskolci Nemzeti Színház életében az Agave bemutatója. A rendező, Béres Attila elmondta, felkértek egy fiatal magyar drámaírót, Mikó Csabát, hogy konkrétan Miskolcnak, Miskolcról írjon egy új darabot. Egy történetet, amit a város múltja-jelene inspirál, és ő ezt meg is írta – nem miskolciként, hosszas kutatómunka nyomán, a kívülálló empatikus hozzáállásával és lényeglátásával. – A darabból készült előadás a sok-sok ismerős motívum és utalás mellett, azt hiszem meg tud fogalmazni egy általános és mélyről jövő igazságot a túlélni vágyásról és a túlélni tudásról, ami ezt a várost jellemzi. A történet egyik szála mesei-mitikus, ettől könnyed és humoros a keret, a másik szála pedig egy családtörténet, melyet fájdalmasan befolyásoltak az utóbbi két-három évtized gazdasági-demográfiai változásai. Bízom benne, hogy mindazok, akik megnézik az Agavét, nem csak ismerős, de ismerőssége okán mélyen megérintő előadást látnak majd – emeli ki a rendező.

edv_8773_.jpg

Egy különös, három generációs családot ismerhetünk meg a történetben. A család legfiatalabb tagja, a 18 éves Anna nagyapja iránt érzett szeretete miatt képes lenne lemondani még el sem kezdődött életéről. A karaktert alakító Mészöly Anna elárulta, neki is nagyon fontos a családja, de sokkal lázadóbb a darabbeli Annánál. – Ennek a lánynak nincsen igazán választása, fogalma sincs arról, mi van még a világban, az anyja által teremtett mítoszban él. Nem kényszerből teszi, szereti azt a mesebeli várost, amit kitalált magának, és szereti a nagyapját, ezért sem vágyódik más után. De a hazugságok felszínre kerülése és a szerelem felbukkanása végül új útra viszi, akkor is, ha az agave virágnál nem megy messzebb. Mégis azt üzeni a döntése, hogy bármi rossz történik is az életben, azon túl lehet lépni, és bármikor lehet újrakezdeni – meséli a színművésznő.

edv_8613_.jpg

A titkokat rejtő ház pincéjében csapdába esik Márk, „A tiszta szívű ifjú”, akinek számos próbát kell kiállnia, amelyek a múlttal való szembenézés, a problémákkal való leszámolás szimbólumai. Közben pedig feltárul előttünk Miskolc története. – Márk, aki fiatal, kíváncsi, éhezik az új élményekre, tudásra, most készül elmenni Miskolcról és világot látni. Amikor én ennyi idős voltam, másként akartam világot látni: színészként. Így nagyon sok világot tudok egyszerre szemlélni a szerepeim által, sok emberrel tudok megismerkedni úgy, hogy valójában itt maradok – mondja Bodoky Márk saját élményeivel kapcsolatban. A színművész elárulta azt is, megváltoztatta a véleményét a városról ez a színdarab. – Harmadik évadomat töltöm itt Miskolcon, így voltak már bőven benyomásaim a városról. Most észreveszem magamon, hogy más szemmel nézek körül, máshogy látom az embereket is. Például Anna egyik monológja arról szól, hogy számára miért szép, miért különleges Miskolc. Bevallom, amikor először ide érkeztem, nem láttam ezt, ahogy a darabban Márk sem látja. Mikó Csaba sorai hatottak rám, a bennem kialakult képre.

Mikó Csaba
Agave - miskolci mítosz szünet nélkül
Rendező: Béres Attila

Miskolc, 2017 augusztusa. A tizennyolcéves Márk épp indulna Budapestre - vagy még messzebb -, talán pár évre, talán örökre. Mindegy is, csak el innen. Az indulást azonban váratlan akadály késlelteti: megismeri Annát és családját, és csapdába kerül hatalmas házukban. De kik is valójában ezek az emberek, miért tartják itt Márkot minden erejükkel? És mit rejtegetnek a pincében?

A budapesti közönség számára már jól ismert fiatal író, Mikó Csaba Agave című drámájának bemutatóját alapos kutatómunka előzte meg: a szerző hónapokig gyűjtötte a miskolci történeteket, motívumokat, majd ezekből kiindulva szőtte meg a darab kitalált cselekményét. Az Agave, középpontjában egy különös, három generációs miskolci családdal, bravúros formában foglalja össze a város történetét az alapítástól napjainkig, különös tekintettel az utóbbi húsz évre.

„A hetedik ajtó mögött a múlt.” (Balázs Béla)

Mikó Csaba
Agave - miskolci mítosz szünet nélkül
Rendező: Béres Attila

Anya – Sárkány, a Miskolci Látó                                               NÁDASY ERIKA
Anna – Miskolc, a megmentendő város                                     MÉSZÖLY ANNA
Márk – Kalandor, és/vagy „A tiszta szívű ifjú”                         BODOKY MÁRK
Nagyapa – Az utolsó Sárkányőrző                                             KERESZTES SÁNDOR
Adri – Pótsárkány, a Nők Centruma piárosa                              RUSZNÁK ADRIENN
Sanyi – Az Akadályok Ura, a Spartan Beastre készül               FARKAS SÁNDOR
Tévések                                                                                      HADHÁZY ILDIKÓ
                                                                                                   MÁRTON B. ANDRÁS

Díszlettervező                                                                            HORESNYI BALÁZS

Jelmeztervező                                                                            PILINYI MÁRTA

Dramaturg                                                                                 ARI-NAGY BARBARA

Zene                                                                                          MÁRKOS ALBERT

Súgó                                                                                          MÁRTON B. ANDRÁS

Ügyelő-rendezőasszisztens                                                      HADHÁZY ILDIKÓ

 

Rendező: BÉRES ATTILA

Külön köszönet Reiman Zoltánnak, és a miskolciszemelvenyek.blog.hu-nak.

Bemutató előadás: 2019. február 2. - Játékszín

Hír rovat: 
Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Agave - Miskolci mítosz a színpadon (Képgalériával!)
Címlap lead: 
Miskolcról született kortárs színdarabot mutat be a Miskolci Nemzeti Színház február 2-án. Mikó Csaba drámaíró hónapokig gyűjtötte a miskolci történeteket, motívumokat, majd ezekből kiindulva szőtte meg az Agave kitalált cselekményét. Mítosz és történelem, múlt és jelen elevenedik meg a Játékszínben Béres Attila rendezésében.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Szerelem, hazaszeretet és mindent átszövő ármány – Hunyadi László-bemutató Miskolcon

Lead: 
Erkel Ferenc művét 175 éve láthatta először a közönség, idén a Miskolci Nemzeti Színház is műsorára tűzi az operát. Február 1-jén a Nagyszínházban kerül a nézők elé a történelmi zenedráma, Szőcs Artur rendezésében.
Törzs: 

20190103_mnsz_hunyadi_proba_112_resize.jpg

A Hunyadi László nemcsak a gyönyörű zene miatt különleges, hanem nagyon erős maga a történet is. – Akármilyen korban éljünk, a néző mindig képes saját világát felfedezni benne, és azt gondolom, ez így lesz mindaddig, amíg ez a mű a színházak repertoárján marad – mondja a rendező, Szőcs Artur. – Zenei világát tekintve Erkel a nyugat-európai mintához nyúlt, ebbe szövi bele a magyar dallamkincset.

A mi előadásunk díszletében és jelmezeiben is igyekeztünk ezt visszaadni. A díszlettervező, Slárku Anett a párizsi Sorbonne-on is tanult, így a látványban is érezhető a nyugati operajátszás hatása, az általa szerzett tapasztalatok. A jelmezek jelzik a korszakot, de éreztetik, hogy az ármánykodás, csalás sem korhoz, sem helyhez nem kötött. Nekünk az a célunk, hogy azok a nézők, akiknek már van emlékük a Hunyadi Lászlóval kapcsolatban, azoknak valami új és erősebb élményt nyújtsunk, akik pedig még nem látták ezt az operát, úgy távozzanak, hogy a későbbiekben ezt az előadást nehéz legyen majd felülmúlnia más produkcióknak – fűzi hozzá a rendező.

20190103_mnsz_hunyadi_proba_211_resize.jpg

– Rendezőként egy prózai előadásban nagyobb a szabadságom, sokat változhat a próbafolyamat során a szöveg, kereshetünk új irányokat, improvizálhatunk. Egy opera esetében viszont ezt nem engedhetem meg magamnak, hiszen rengeteg ember közös munkája egy ilyen nagyszabású előadás – meséli a próbafolyamat kapcsán Szőcs Artur. – Az alkotótársakkal együtt megálmodtunk valamit, amihez tartani kell magam, és rettenetesen fel kell készülni.

A bemutató előtt pedig azt látni, hogy az elképzelésünk működik, azt gondolom, hogy jó jel. Én minden szerepet végigjátszom magamban, miközben nézem a próbákat, és minden energiámmal azon vagyok, hogy az összes színész és énekes érezze, a lehető legjobbat érhetjük el együtt. Az opera olyan, hogy ha az előadásokon nem jelennek meg az angyalok, akkor semmit nem ér. Ahhoz pedig, hogy az angyalok megjelenjenek, nyugalomra és bizalomra van szükség a próbafolyamat alatt, és az én dolgom ezt megteremteni – hangsúlyozza a rendező.

20190103_mnsz_hunyadi_proba_174_resize.jpg

A Hunyadi László operának rengeteg változata van, éppen ezért minden színpadra állítás alkalmával új megfogalmazást nyer a darab. Az ármánykodás kulcsfontosságú ebben az operában, ami megjelenik a zenében is, tudjuk meg Cser Ádám zenei vezetőtől. – Rendkívül drámai és gyorsan pergő események sora Erkel műve. Jelen előadásban a legfontosabb szempont ez a fajta drámaiság.

Nem a poézis, ami a hosszan kifejtős verziókban hallható és látható, hanem hogy a hallgatóság hirtelen és nagy erővel találkozzon ezzel a darabbal és a témájával. Az alapkarakterek nagyon erősen kitartanak a jóság, becsület, hazaszeretet értékei mellett, az ármány viszont mindent átsző. Az árulások sorozata, az igazságtalanság felismerése az, ami előidézi a drámaiságot, az előadás sodrása pedig nagy erővel hat a nézőre és bízunk benne, hogy valóban katartikus élményt nyújt – mondja Cser Ádám.

20190103_mnsz_hunyadi_proba_84_resize.jpg

Erkel Ferenc
Hunyadi László - opera
Rendező: Szőcs Artur

A Hunyadiak korában játszódó hazafias opera a fiatal Hunyadi László életét dolgozza fel. Egy szerelmi hármas történetét követjük végig, ahol az egyik fél maga a király. És a király hatalma ellen még a szerelmesek sem bizonyulnak elég erősnek. Az abszolút hatalom birtokosa megtehet mindent, büntetlenül; és a király él is ezzel, mikor érdeke úgy kívánja, ha döntése kegyetlen is.

Erkel Ferenc
HUNYADI LÁSZLÓ
opera

Szövegét írta Egressy Béni, Tóth Lőrinc drámája nyomán

Átdolgozta: Nádasdy Kálmán és Oláh Gusztáv

 

V. László, Magyarország királya: BÖJTE SÁNDOR,TÖTÖS ROLAND

Cillei Ulrik, a nagybátyja, Magyarország kormányzója: RÁCZ ISTVÁN Liszt-díjas, KELEMEN DÁNIEL

Szilágyi Erzsébet, Hunyadi János özvegye: HERCZENIK ANNA, ÁDÁM ZSUZSANNA

László, a fia: PATAKI ADORJÁN, TURPINSZKY GIPPERT BÉLA

Mátyás, a fia: BOJTOS LUCA, DOBROTKA SZILVIA, EPERJESI ERIKA

Gara Miklós, Magyarország nádora: LABORFALVI SOÓS BÉLA, GEIGER LAJOS

Gara Mária, a leánya: KRISZTA KINGA, NÁNÁSI HELGA

Szilágyi Mihály, Erzsébet fivére: GYETVAI DÁNIEL

Rozgonyi, a Hunyadiak híve, a király tisztje: KOLOZSI BALÁZS, FORGÁCS PÉTER

Hadnagy: DEMETER SÁNDOR          

valamint Balla Riana Emma, Handrik Dávid, Kónya Ferenc, Udvari Hunor, Ujhelyi Noémi 

Közreműködik: a Miskolci Nemzeti Színház zenekara, kibővített énekkara és a Miskolci Balett

 

Díszlettervező            SLÁRKU ANETT               Koreográfus  LÉNÁRT GÁBOR

Jelmeztervező            KOVÁCS ANDREA           Videó             HAJDUFI PÉTER

Zenei vezető               CSER ÁDÁM                     Ügyelő           OREHOVSZKY ZSÓFIA

Karvezető                  PATAKI GÁBOR                 Súgó               REITER KRISZTINA

Korrepetitor              RÁKAI ANDRÁS                Rendezőasszisztens   RADNAI ERIKA

 

Vezényel: CSER ÁDÁM és PHILIPPE DE CHALENDAR

Rendező: SZŐCS ARTUR

Hír rovat: 
Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Szerelem, hazaszeretet és mindent átszövő ármány – Hunyadi László-bemutató Miskolcon
Címlap lead: 
Erkel Ferenc művét 175 éve láthatta először a közönség, idén a Miskolci Nemzeti Színház is műsorára tűzi az operát. Február 1-jén a Nagyszínházban kerül a nézők elé a történelmi zenedráma, Szőcs Artur rendezésében.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

„A túlélésért való küzdelem a legfőbb feladat” – Jó embert keres a Miskolci Nemzeti Színház

Lead: 
Bertolt Brecht zenés példázatát mutatják be a Miskolci Nemzeti Színházban december 7-én. A Jóembert keresünk tanmese jóságról, erkölcsről, szerelemről, barátságról, ami a kételkedőket megerősíti, az erőseket pedig igazzá teszi.
Törzs: 

Sen Te, az utcalány az egyetlen ember Szecsuánban, aki szállást ad három főistennek. Az istenek cserébe megajándékozzák a lányt, csakhogy egy ilyen világban még az ajándékkal is nehéz mit kezdeni. Kegyetlenné kell válni, hogy maradjon belőle valami.

A tavalyi A kaukázusi krétakör sikere után újabb Brecht darabot mutat be a miskolci teátrum, ezúttal Béres Attila rendezésében. Brecht a Jóembert keresünkben, elég profánul és szemtelenül, azt a kérdést teszi fel rögtön a darab elején, hogy „hogyan legyünk jók, amikor minden olyan drága?”

joembert_keresunk_mnsz_181207_edervera_1.jpg

Forrás: mnsz.hu/Éder Vera

– Sen Te kérdi ezt, az utcalány, az istenektől, akik arra kérik, hogy legyen jó. De ahol nincs munka, vagy a fizetésből nem lehet megélni, ott hogyan tartsunk be minden parancsolatot? – mondja Béres Attila az előadás központi problémájával kapcsolatban. – Brecht nem ítélkezik, legalább is nem azok fölött, akik egymás torkának ugranak a kenyérért. Mindennek megmutatja a színét és a visszáját is, azért olyan bonyolult az erkölcsi dilemma, amit felvet. Ebben a világban, amit nehéz távolinak látnunk, bár a történet Szecsuánban játszódik, a becsület, a szolidaritás, a felebaráti szeretet önsorsrontás, és a túlélésért való küzdelem a legfőbb feladat. Nem gondolom, hogy a mai világ sokkal rosszabb lenne, mint eddig bármikor. De az biztosan igaz, hogy az ilyen típusú történeteket időről időre elő kell venni, hogy ha már nem tudunk jobbak lenni egymáshoz, legalább ne tegyünk úgy, mintha ez rendben lenne – figyelmeztet minket a rendező.

joembert_keresunk_mnsz_181207_edervera_2.jpg

Sen Te és Sui Ta szerepében a Jászai-díjas Láng Annamáriát láthatja a közönség, aki A kaukázusi krétakör főszerepében már bemutatkozott Miskolcon.

– Brecht különleges módon mutatja be a Jóembert keresünkben az emberi jóság és gonoszság küzdelmét, hiszen főszereplője meghasad – mondja szerepéről a színművésznő. – Minden emberben megvan az igény arra, hogy jó legyen, de alapvető igényünk az is, hogy boldogulni tudjunk. Ehhez pedig másféle személyiségre van szükség. Sen Te így teremti meg Sui Tát, ezt a teljesen kettéhasadt személyt pedig egészen különleges kihívás számomra megformálni. Hitelesnek kell lennie annak a naivitásnak és tisztaságnak, amivel Sen Te él a világban, de annak a sötétségnek és gonoszságnak is, ami Sui Tát jellemzi. Úgy kell megformálnom mindkét oldalt, hogy igazolható emberi tetteket, viselkedést lásson a néző, és ne valami eltúlzott sztereotípiát – magyarázza Láng Annamária. – Hogyan lehet érvényesülni úgy a világban, hogy közben ember maradjon az ember? Amikor feltesszük magunknak ezt a kérdést, rájövünk arra is, hogy ebben nincs segítség. Magányosan állunk a világban a kérdéseinkkel. A Szecsuánba érkező három főisten is látszólag segíteni akar, de ők is ugyanolyan elmagányosodott, földre vetett lények, mint bármelyik ember. Ezzel a magánnyal is foglalkozik ez az előadás – teszi hozzá a színművésznő.

joembert_keresunk_mnsz_181207_edervera_3.jpg

A három istenség egyikeként lép színpadra Bodoky Márk az előadásban, aki szerint ebből a zenés példázatból mindenkinek van mit tanulnia.

– A Szecsuánba érkező három isten korántsem tökéletes. Ők maguk is emberiek: tapasztalatlanok, alkudoznak, hibáznak, tévednek. Nem veszik észre a valóban jó embereket, hanem Sen Téhez ragaszkodva próbálják belőle kierőszakolni, hogy jó legyen. Végül ők lesznek Sui Ta/Sen Te bírái. A tárgyalás valódi tétje az istenek számára az, hogy saját tévedésüket eltussolják. Nagyon is emberiek ők is, és korántsem jók – mondja a színművész.

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
„A túlélésért való küzdelem a legfőbb feladat” – Jó embert keres a Miskolci Nemzeti Színház
Címlap lead: 
Bertolt Brecht zenés példázatát mutatják be a Miskolci Nemzeti Színházban december 7-én. A Jóembert keresünk tanmese jóságról, erkölcsről, szerelemről, barátságról, ami a kételkedőket megerősíti, az erőseket pedig igazzá teszi.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Műfajokon, Kánonokon és nézői agyakon átívelő, elképesztő finálé – Az Elza trilógia epikus záródarabja!

Lead: 
Záró epizódjához érkezett a k2 színház és a Miskolci Nemzeti Színház intergalaktikus utazása. A november 30-án nézők elé kerülő Eklektikon 2048 című előadással lezárul az Elza-trilógia. A pándimenzionális végjáték az Elza, vagy a világ vége és az Emberek alkonya folytatásaként izgalmas és látványos science fiction világot, irodalmi humort, műfajokon, Kánonokon és nézői agyakon átívelő, elképesztő finálét ígér.
Törzs: 

eklektikon_mnsz_szinhaz.jpg

Fotó: Gálos Mihály Samu

A k2 színház alkotói 2016-ban dolgoztak együtt először a miskolci társulattal. Az akkori előadás sikerének köszönhetően évről évre követhettük Miskolczi Elza történetét, mely most záróakkordjához érkezett. Benkó Bence és Fábián Péter, az előadás szerző- és rendezőpárosa elárulta, az Eklektikon 2048-ban igyekeztek elvarrni a szálakat, hogy a trilógia teljessé váljon, de egyszerre önállóan értelmezhető előadás is legyen, hiszen lesznek nézők, akik az előző két részt nem látták. Így bárki számára élvezhető produkció született, amit a szórakozva gondolkodni vágyó közönségnek ajánlanak az alkotók. Azok számára pedig, akik már évadok óta követik az intergalaktikus történetet, szép befejezést, megható búcsút ígér az előadás.

– A trilógia minden részének központi problémájában a kultúra és a hatalom volt a két hívószó – mesélik a rendezők. – Az Eklektikon 2048 az irodalmi kánon kérdésével foglalkozik, a távoli múltban és a távoli jövőben. Az Eklektikon egy gépezet, amelybe könyveket tölthetünk fel, így kialakul egy irodalmi kánon, amit ha az emberek agyába sugároznak, megteremtődik a kulturális emlékezet. Ám ami nem kerül be a gépbe, azt elfelejtik az emberek. Így indul meg a harc az Eklektikon irányításáért. Ki dönti el azt, hogy mi a jó és mi a rossz? Ki szólhat ebbe bele és milyen alapon? Lehet-e a kultúrát objektíven, teljes mértékig szakmai szempontok alapján mérlegelni? Ezeket az örök kérdéseket veti fel az előadás, amelyekre persze választ mi sem találunk. A cél az, hogy életben tartsuk azt az erkölcsi parancsot, hogy minderről gondolkodnunk kell – hangsúlyozza Benkó Bence és Fábián Péter. – A kultúra birtoklásáért folytatott harc sose ér véget, de az igazság kereséséről nem szabad lemondani, ezért kell újra és újra beszélni róla. De persze a komoly gondolatokat reménnyel, rengeteg humorral és különleges látványvilággal ellenpontozzuk.

eklektikon2_mnsz_szinhaz.jpg

Prohászka Fanni nemcsak Elzaként tűnik fel az Eklektikon 2048-ban, hanem több szerepben is láthatjuk majd. – A Csongor és Tünde Tündéjeként is megjelenek, bár egészen más karakterként, mint a klasszikus műben, de Janus Pannoniust is én alakítom, aki az előadásban egyfajta jedi-mester szerepét tölti be, ő az irodalmi Kánon fővezére – mondja szerepeiről a színművésznő. – Igazán izgalmas most ennyire sokszínű feladatot kapni egy előadáson belül. Nem a főszereplő nagy érzelmi ívét kell bejárnom, mint az Elza, vagy a világvége esetében, hanem egyfajta stílusgyakorlat ez: tipikus filmes motívumokat felhasználva felvillantani és emlékezetessé tenni egy-egy karaktert. Bízom benne, hogy ha a trilógia nem is folytatódik, a k2 alkotóival nem szakad meg a kapcsolat, és továbbra is lesz lehetőség a közös munkára, hiszen nemcsak nekünk, színészeknek érdekes színfolt velük dolgozni, de a nézők számára is újfajta élményt kínál – emeli ki a színésznő.

eklektikon3_mnsz_szinhaz.jpg

Az Elza-trilógia szintén jól ismert karaktere már Babits Mihály, akit Fandl Ferenc alakít. – A sci-fi világában megtörténhet, hogy egy szereplő halál utáni életébe látunk bele. Így van ez Babits Mihállyal is – mondja a színművész. – Az első részben már megpendített „ügynök-múltba”, és az általa elképzelt világba is komolyabb betekintést ad az Eklektikon 2048. Az előadásban különböző ízlések és kulturális hozzáállások csapnak össze. Úgy gondolom, a kultúra érdekében folytatott harcban minden korban különböző ízlésvilágot képviselő érdekcsoportok álltak egymással szemben, és mindenki azt igyekszik bebizonyítani, hogy neki van igaza. A fontos szerintem az, hogy az embereknek megmaradjon a lehetőségük és képességük arra, hogy önállóan eldönthessék, mi számukra az érték és mi nem. Azt szoktam mondani, hogy az ember életét két dolog határozza meg: az igényei és a céljai. Ha megfelelő igényei és megfelelő céljai vannak, akkor az élet tulajdonképpen jó… vagy jobb lehet. Ahogy az Eklektikonban elhangzik: végtelen számú univerzum létezik, tehát végtelen számú lehetőség van a kultúrában és az irodalomban is, hiszen az emberek fantáziájára van bízva minden. Ha pedig ez jól működik, akkor bármi megtörténhet – teszi hozzá Fandl Ferenc.

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Műfajokon, Kánonokon és nézői agyakon átívelő, elképesztő finálé – Az Elza trilógia epikus záródarabja!
Címlap lead: 
Záró epizódjához érkezett a k2 színház és a Miskolci Nemzeti Színház intergalaktikus utazása. A november 30-án nézők elé kerülő Eklektikon 2048 című előadással lezárul az Elza-trilógia. A pándimenzionális végjáték az Elza, vagy a világ vége és az Emberek alkonya folytatásaként izgalmas és látványos science fiction világot, irodalmi humort, műfajokon, Kánonokon és nézői agyakon átívelő, elképesztő finálét ígér.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Gyilkosság két részben – Kosztolányi regénye a miskolci színpadon

Lead: 
Az Édes Anna színpadi adaptációját láthatja a közönség október 12-én a Miskolci Nemzeti Színházban. Az átiratot a rendező, Rusznyák Gábor készítette Kosztolányi Dezső regényéből. Az Édes Anna az író-költő világszemléletének tükre, művészi és emberi értékrendjének foglalata, emberszeretetének és szolidaritásának egyik legszebb példája. A Kamaraszínházba készülő előadás a regény hangulatát és a színház varázsát egyszerre kínálja a közönségnek.
Törzs: 

edv_3699_.jpg

Fotók: Éder Vera

Rusznyák Gábor az átirat elkészítésénél igyekezett megtartani a történet szerkezete mellett mindazt, amit a regény, mint műfaj tud, és ezt ötvözni azzal, ami a színház sajátja. – Kosztolányi saját magát is beleírta a történetben, a regény legvégén jelenik meg, innen jött az ötlet, hogy magát a szerzőt narrátorként beemeljük a darabba, így a leíró részeket is megtartottuk a regényből – meséli a rendező. – Nagyon sokrétű történet az Édes Anna. A kiszolgáltatottság helyzete, a szerelem különböző társadalmi osztályból jövő emberek között, a testiséggel való első találkozás, mind örök érvényű helyzetek, kérdések. De mindemellett ez egy krimi. Látjuk azt is, mi vezeti el Annát odáig, hogy megöli a gazdáit. Számomra az is fontos volt, hogy a történelmi kort is megmutassam, amelyben a regény játszódik. Egy kaotikus állapotban lévő, széthullott országot látunk, a vörös terror után először a románok szállják meg, majd a nyugati hatalmak, kormányok jönnek-mennek egymás után, Horthy kezd el rendet teremteni, majd elérkezünk a trianoni békekötéshez – ezt a korszakot öleli fel az Édes Anna története. Azt igyekszünk érzékeltetni, hogy a rendteremtésnek ez a folyamata hogyan hat az emberekre, és hogyan hat magára Annára. Én úgy érzem, az, ami vele történik, paralel ezzel az egész történelmi korral – emeli ki Rusznyák Gábor az előadással kapcsolatban.

edv_4286_.jpg

A narrátort, Kosztolányi Dezsőt, Feczesin Kristóf jeleníti meg a színpadon. – Sokat olvastam a szerzőről, hogy megtudjam, milyen ember volt valójában Kosztolányi. Kortársai szerint hedonista, mohó, élvhajhász volt, emellett jó humorú, szarkasztikus, aki nagyon jól látja maga körül az embereket, és érzékletesen tudja leírni őket. Ezeket a tulajdonságokat igyekeztem belecsempészni a karakterembe – mondja. A színművész szerint olyan ez, mintha egy néző lenne a színpadon, hiszen ő kívülről szemléli az eseményeket. – Úgy érzem, sokkal nagyobb koncentrációt kíván tőlem ez a fajta jelenlét, mintha egy nagy érzelmi amplitúdókat bejáró szerepet játszanék, mert egészben kell látnom az előadást, a szereplőket, az összes díszletelemet, mindent, ami történik a színpadon. Mindezt pedig nagyon érzékletesen kell lefestenem és átadni a nézőknek, közben pedig reagálni mindenre, ami a színpadon történik, hiszen ez estéről estére egy kicsit más lehet – magyarázza Feczesin Kristóf.

edv_5099_.jpg

Az előadás címszerepét Mészöly Anna játssza, aki elmondta, nagyon erős jelenlétet kíván tőle a színpadon Anna megformálása. – Ő egy precíz, kötelességtudó, érzékeny, naiv lány, aki tele van megfelelési kényszerrel. Emellett nagyon csendes, nem beszél sokat. Ezért nehéz ez a szerep, mert meg kell találnom azokat a pillanatokat, gesztusokat, rezdüléseket, amelyek kifejezőek, amiből a közönség megismeri ezt a lányt, látja, hogy mi történik vele, benne – mesélte a színművésznő. Hozzátette, az, hogy ebből a lányból gyilkos lesz, a megélt traumák, fájdalmak, a fiatalság, a tapasztalatlanság számlájára is írhatóak. – Nagyon sok minden felhalmozódik benne a Vizyéknél töltött idő alatt, a vacsorán történtek miatt pedig olyan zaklatott, feszült állapotba kerül, hogy talán maga se tudja, mit csinál. Nem akar ártani, de a simogatásból mégis szúrás lesz. Azt hiszem, én értem őt, és remélem, az előadás végére a nézők is megértik majd Annát – mondja Mészöly Anna.

edv_4112_.jpg

Kosztolányi Dezső
Édes Anna- gyilkosság két részben
rendező: Rusznyák Gábor

Anna tizenkilenc éves félénk lány. Faluról került fel Budapestre, most Vizyéknél szolgál cselédként. Rend és tisztaság van lába nyomában, keveset eszik, nem tart szeretőket, alig beszél. Vizyné büszkén mutogatja a szomszédoknak Annát, aki az egyetlen öröme, hiszen gyermekét elvesztette, férje pedig rendszeresen csalja. Anna kilenc hónap tökéletes szolgálat után olyat tesz, amire senki nem számít. Az Édes Anna Kosztolányi Dezső világszemléletének tükre, művészi és emberi értékrendjének foglalata, emberszeretetének és szolidaritásának egyik legszebb példája.

Az adaptációt készítette: Rusznyák Gábor

Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával jött létre.

 

Kosztolányi Dezső:
ÉDES ANNA
gyilkosság két részben

Színpadra alkalmazta: Rusznyák Gábor

Anna: Mészöly Anna 

Vizyné: Nádasy Erika   

Vizy Kornél: Görög László Jászai-díjas

Moviszter Miklós: Szatmári György     

Moviszterné: Seres Ildikó Jászai-díjas

Tatár Gábor: Varga Zoltán Jászai-díjas        

Ficsor: Fandl Ferenc  

Ficsorné: Kerekes Valéria

Patikárius János: Bodoky Márk  

Elekes József: Simon Zoltán   

Etel: Prohászka Fanni       

Stefi: Tenki Dalma     

Kosztolányi: Feczesin Kristóf       

Kovács Marika: Horváth Alexandra          

Druma Szilárd: Lajos András   

Druma Szilárdné: Szirbik Bernadett   

Katica: Varga Andrea

 

Díszletervező: Khell Zsolt Jászai-díjas

Jelmeztervező: Tihanyi Ildi

Dramaturg: Rusznyák Gábor

Ügyelő: Gazdóf Dániel

Súgó: Fekete Zsolt

Rendezőasszisztens: Pöltz Julianna

 

Rendező

Rusznyák Gábor

 

Bemutató előadás: október 12. - Kamaraszínház

 

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Gyilkosság két részben – Kosztolányi regénye a miskolci színpadon
Címlap lead: 
Az Édes Anna színpadi adaptációját láthatja a közönség október 12-én a Miskolci Nemzeti Színházban. Az átiratot a rendező, Rusznyák Gábor készítette Kosztolányi Dezső regényéből. Az Édes Anna az író-költő világszemléletének tükre, művészi és emberi értékrendjének foglalata, emberszeretetének és szolidaritásának egyik legszebb példája. A Kamaraszínházba készülő előadás a regény hangulatát és a színház varázsát egyszerre kínálja a közönségnek.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

„Ha legyőzzük félelmeinket, átalakul körülöttünk a világ” – A gyermekeket várja a Félőlény című zenés mesejáték Miskolcon

Lead: 
A Kamaraszínház idei első bemutatója a gyermekeknek készül. A Félőlény című zenés mesejátékot szeptember 29-én mutatja be a Miskolci Nemzeti Színház. Békés Pál és Várkonyi Mátyás meséje egy csupa szív történet, ami tele van reménnyel, jósággal és igazi bátorsággal.
Törzs: 

feloleny_20180925_vcs_01.jpg

Fotó: Végh Csaba

Hosszas keresés után esett Harangi Mária rendező választása erre a mesére. – Bennem nagyon erős emlékként élnek a gyermekkori félelmeim, ezért éreztem fontosnak a témát. A félelmeink gyakran meghatározzák tetteinket az életünk során, képesek akár meg is bénítani minket. Ha viszont legyőzzük ezeket, egyszerre varázslatosan átalakul körülöttünk a világ – mondta a rendező. Az előadás látványvilágáról szólva hozzátette, a Kiserdő helyszíne egy hatalmas könyvet idéz, hiszen a Félőlény meséi arra hívják fel a figyelmünket, hogy ne veszítsük el a történeteinket. A Szörny-iroda bürokratikus világa pedig egy óriási íróasztalként jelenik meg. – A díszletek mérete annak a gondolatát erősíti, hogy a szereplők valójában gyerekek, akik egy föléjük nőtt világban próbálnak kapaszkodót találni. Köztük a Félőlény pedig az a felnőtt figura, aki elvesztette gyermeki hitét. Ezt kell újra megtalálnia ahhoz – a mesék erejével –, hogy segíteni tudjon a többieknek eligazodni az életben – mesélte Harangi Mária.

feloleny_20180925_vcs_06.jpg

Farkas Sándor, az előadás címszereplője szerint ez a történet biztosan megfogja majd a gyerekeket, hiszen gyermekként rengeteg félelem van bennünk az ismeretlen dolgoktól. – Színészként is elgondolkodtató feladat az, hogy hogyan lehet félni, hiszen a félelemnek rengeteg formája van. Nem csak technikailag, lelkileg is izgalmas ezen a folyamaton végigmenni. Az, hogy ne féljünk többet, csak rajtunk múlik. Akkor nem félünk, ha tisztán látjuk önmagunkat és a körülöttünk lévő világot – mondta a színművész. Hozzátette, a gyermekelőadások nevelik a jövő színházi közönségét. – Úgy gondolom, a gyerekek a fantáziájuk által nyerhetőek meg a színháznak. Teret kell adni arra, hogy a képzeletük is megnyíljon. Míg a filmek, rajzfilmek, számítógépes játékok mindent készen mutatnak nekünk, a színházban a mi fantáziánk színesíti az előadást, és ezzel különleges élményt ad – hangsúlyozta.

feloleny_20180925_vcs_08.jpg

Horváth Alexandra számára a Félőlény legfontosabb üzenete, hogy ha hiszünk a mesékben, akkor győzhet a bennünk élő jó. Hinnünk kell benne, hogy minden történetben – így az életben is – legyőzhető a gonosz. Így tudjuk legyőzni a félelmeinket is: ha felismerjük őket, szembenézünk velük, és hisszük, hogy sikerül – mondta a színművésznő. – Azt gondolom, hogy a jó mesék nem csak a gyerekeknek szólnak, a felnőttek számára is lehetnek akár terápiás hatásúak is. A Félőlény például segít abban, hogy merjünk a félelmeinkről beszélni, elismerni a külső és belső „szörnyeink” létezését, szembesülni saját magunkkal, mert csak így tudunk küzdeni félelmeink ellen – hangoztatta Horváth Alexandra.

feloleny_20180925_vcs_04.jpg

Békés Pál-Várkonyi Mátyás
Félőlény - zenés mesejáték
rendező: Harangi Mária

Mikor a legjobb barátról kiderül, hogy ellenség, mikor már az otthon, az erdő sem biztonságos többé, mikor már nem lehet bízni senkiben, mikor nem tudni, ki szörny és ki nem, akkor ideje, hogy a Félőlény összeszedje minden bátorságát, hogy bízzon magában és a könyvekben, amikből mesél, és elinduljon, hogy megmentse az erdőt és a barátait, hogy mesékkel újrateremtsen egy szörnymentes világot. Ilyen hely a színház is, ahol kicsik és nagyok biztonságban érezhetik magukat, hiszen a Félőlény zenés mesejáték egy csupaszív történet, ami tele van reménnyel és jósággal és igazi bátorsággal.

feloleny_20180925_vcs_20.jpg

Békés Pál-Várkonyi Mátyás
Félőlény
zenés mesejáték

 

Félőlény: Farkas Sándor           

Rakonc: Horváth Alexandra          

Porhany: Varga Andrea

Csupánc: Molnár Sándor Tamás     

Csatang: Kokics Péter   

Irodaszörny, Nagy Tökély, Belső Kongó, Lidérc: Seres Ildikó Jászai-díjas              

Díszletervező: Juhász Katalin

Jelmeztervező: Bozóki Mara

Zenei vezető: Nagy Nándor

Koreográfus: Fűzi Attila

Videó, látvány: Hajdufi Péter

Ügyelő: Varga Renáta

Súgó: Fekete Zsolt

Rendezőasszisztens: Hadházy ldikó

Rendező: Harangi Mária

 

Bemutató előadás: szeptember 29.  – Kamaraszínház

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
„Ha legyőzzük félelmeinket, átalakul körülöttünk a világ” – A gyermekeket várja a Félőlény című zenés mesejáték Miskolcon
Címlap lead: 
A Kamaraszínház idei első bemutatója a gyermekeknek készül. A Félőlény című zenés mesejátékot szeptember 29-én mutatja be a Miskolci Nemzeti Színház. Békés Pál és Várkonyi Mátyás meséje egy csupa szív történet, ami tele van reménnyel, jósággal és igazi bátorsággal.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

„Belelátni saját poklunkba” – Lear halála a Miskolci Nemzeti Színházban

Lead: 
Kétszemélyes előadás készült Miskolcon Shakespeare Lear című drámája alapján. A színpadi művet Enyedi Éva színész-dramaturg készítette, a darabot Keszég László rendezésében láthatja a közönség szeptember 28-án a Játékszínben. A halál előtt az önmagunkkal való szembesítést, a keserű felismerést a szerepeiből ki-belépő két színésznek, a zenésszínészmesterség nagy tudóinak, Harsányi Attilának és Rózsa Krisztiánnak virtuóz játéka teszi átélhetővé ugyanakkor szórakoztatóvá.
Törzs: 

lear3.jpg

Fotó: Éder Vera

– A Lear halála egy ember utolsó előtti pillanatának kimerevített képe, függés élet és halál között. Azt mondják, a halál előtt lepereg előttünk az életünk. Ezt szeretnénk megmutatni, színházi nyelvre lefordítani – mondta Keszég László rendező. – Nagy bátorság kell ahhoz, hogy merjünk önmagunkba nézni, hiszen magunkat ismerjük a legkevésbé. Életünk természetes eleme az elmúlás, de félünk attól, hogy mi vár a túloldalon. Ezt éli meg a színész is, amikor a pályája a végéhez közeledik: gyöngül a memóriája, másként dolgozik a színpadon, lelassul a figurákkal való munkában. Így emeltük be az előadásba annak a gondolatát is, hogy hogyan gondolkozik az elmúlásról egy fiatal, feltörekvő színész és egy idősebb, tapasztaltabb – tette hozzá.

lear2.jpg

Fotó: Éder Vera

Harsányi Attila szerint Lear király történetén keresztül egy olyan ember utolsó perceit látjuk az előadásban, akit feldolgozhatatlan trauma ér, aki mindent elveszített és végképp elmagányosodott. – Lear eljutott odáig, hogy számára az egyetlen megoldás a halál, az eltávozás. De ahhoz, hogy békében, önmagunkkal kibékülve hagyhassuk itt az életet, el kell ülnie a halálfélelemtől felszínre törő emlékek, a magunkban elfojtott dolgok viharának. A halál előtti pillanatokban egyszer csak kinyílik bennünk egy csapóajtó, amin keresztül belelátunk a saját poklunkba, amivel szembe kell néznünk – mondta a színművész.

lear1.jpg

Fotó: Éder Vera

Rózsa Krisztián bolond figurája az, aki szembesíti Leart az életével, hibáival, saját magával. – Bármennyire kegyetlennek is tűnik sokszor ez a figura, valójában ő segít abban, hogy Lear úgy mehessen el, hogy valódi békére lel: megbocsát a lányainak és megbocsát önmagának is. Ha így nézzük, a bolond az ő sorsa, végzete – magyarázta a színművész. – Az előadás egy furcsa, szürreális világot teremt, amit a vizuális effektek és a különleges hanghatások is erősítenek. Aki kedveli a Játékszín kísérletező jellegét, az mindenképpen nézze meg ezt az előadást, mert azt gondolom, valami újat, izgalmasat tudunk mutatni itt Miskolcon.

William Shakespeare-Enyedi Éva
Lear halála (16) – tragikomédia egy részben
rendező: Keszég László

Kegyetlen vihar tombol, embertelen időjárás. Egy lélek sincs a szabad ég alatt, csak a kitaszított, kifosztott Lear király és a bolondja. Hogy melyikük bolondabb ebben a pillanatban, ki tudja. A gyermekei által kisemmizett, megalázott Leart a felismerés az őrületbe kergeti: egyetlen lányát, aki igazából szerette őt, kitagadta. Egy rossz döntés következményeként egész élete megkérdőjeleződik. Lear és bolondja küzdenek az elemekkel és a múlttal. A bolond szembesít, a király pedig kénytelen kívülről szemlélni önmagát. A spirituális útvesztőben a végső felismerés elől eleinte az őrületbe menekül.  Kicsinyességétől, dühétől, bosszúvágyától csak a halálhoz vezető kijózanító út legvégén tud megszabadulni. A szembesítést, a keserű felismerést a szerepeiből ki-belépő két színésznek, a zenésszínészmesterség nagy tudóinak virtuóz játéka teszi átélhetővé ugyanakkor szórakoztatóvá.

LEAR halála
tragikomédia egy részben

A kétszemélyes előadás szövegkönyvét Enyedi Éva színész-dramaturg készítette, William Shakespeare Lear című drámája alapján, az "Udvarhelyi" és az "Egressy" példány mellett Nádasdy Ádám fordításának felhasználásával.

Lear: Harsányi Attila Jászai-díjas

Bolond: Rózsa Krisztián

Közreműködik: Zságer Varga Ákos

Díszlet-, jelmeztervező: Hircsu Mariann

Dramaturg: Enyedi Éva – Keszég László

Zene/zeneszerző: Zságer Varga Ákos

Video, látvány: Hajdufi Péter

Súgó: Márton B. András

Ügyelő-Rendezőasszisztens: Szalay Petra

 

Az előadás az Aradi Kamaraszínházzal közös produkció.

Rendező: Keszég László

Bemutató előadás: szeptember 28. – Játékszín
 

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
„Belelátni saját poklunkba” – Lear halála a Miskolci Nemzeti Színházban
Címlap lead: 
Kétszemélyes előadás készült Miskolcon Shakespeare Lear című drámája alapján. A színpadi művet Enyedi Éva színész-dramaturg készítette, a darabot Keszég László rendezésében láthatja a közönség szeptember 28-án a Játékszínben. A halál előtt az önmagunkkal való szembesítést, a keserű felismerést a szerepeiből ki-belépő két színésznek, a zenésszínészmesterség nagy tudóinak, Harsányi Attilának és Rózsa Krisztiánnak virtuóz játéka teszi átélhetővé ugyanakkor szórakoztatóvá.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Könyvlapokról a színpadra – Magyar dráma napja a Miskolci Nemzeti Színházban

Lead: 
Háromszáz középiskolás diák vehetett részt egy különleges előadáson a magyar dráma napja alkalmából a Miskolci Nemzeti Színházban. A teátrum október 12-én tűzi műsorra Kosztolányi Dezső kisregényéből, az Édes Annából készült színpadi adaptációját. Ehhez kapcsolódóan tekinthettek be a kulisszák mögé a fiatalok.
Törzs: 

magyar_drama_napja_edes_anna_mnsz_180921_4.jpg

Fotó: Miskolci Nemzeti Színház/Hajdufi Péter

Az olvasás fontossága, az Édes Anna politikai, történelmi háttere, a főszereplők érzelmi világa, az író mint narrátor szerepe az előadásban – mindezen érdekességekről mesélt Rusznyák Gábor a Nagyszínházba érkező fiataloknak a miskolci teátrum készülő új bemutatója kapcsán. Az előadás rendezője és a színpadi adaptáció készítője a gyakorlatban is megmutatta a diákoknak, hogyan készül egy regényből színpadi átirat.

magyar_drama_napja_edes_anna_mnsz_180921_3.jpg

A rendező arra is rámutatott, hogy míg egy színdarabnál a szövegben csak a megszólalásokat és néhány szerzői utasítást látunk, így a karakter hátterét, érzéseit, történetét nekünk magunknak kell megfejteni, egy regényből készült drámánál ez éppen fordítva van: a regény pontosan felépíti azt a világot, amit meg kell jeleníteni a színpadon. Az előadáson elhangzott regényrészletet a darab szereplői meg is elevenítették, így mutatva be, hogyan kelnek életre a színházban Kosztolányi mondatai.

magyar_drama_napja_edes_anna_mnsz_180921_2.jpg

A jelenetrészlet után maguk a színészek is elárultak néhány érdekességet az általuk játszott karakterről, a próbafolyamatról és a készülő előadásról. A programon résztvevő, többségében jövőre érettségiző diákok a rendhagyó színházi délelőtt után talán nem ijednek már meg, ha a kihúzott tételen majd Kosztolányi Dezső regényének címét olvassák.

magyar_drama_napja_edes_anna_mnsz_180921_1.jpg

Az Édes Anna című előadás bemutatója október 12-én lesz majd a Miskolci Nemzeti Színház Kamaraszínházában.

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Könyvlapokról a színpadra – Magyar dráma napja a Miskolci Nemzeti Színházban
Címlap lead: 
Háromszáz középiskolás diák vehetett részt egy különleges előadáson a magyar dráma napja alkalmából a Miskolci Nemzeti Színházban. A teátrum október 12-én tűzi műsorra Kosztolányi Dezső kisregényéből, az Édes Annából készült színpadi adaptációját. Ehhez kapcsolódóan tekinthettek be a kulisszák mögé a fiatalok.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Nagyoperettel indul az évad – A cirkuszhercegnő premierjére készül a Miskolci Nemzeti Színház

Lead: 
A cirkuszhercegnő című nagyoperettel indítja évadát a Miskolci Nemzeti Színház szeptember 21-én. Az előadás Kálmán Imre slágerei mellett nagyszabású látványvilággal, különleges cirkuszi attrakciókkal és egy szívhez szóló szerelmi történettel kápráztatja el a nézőket a Nagyszínházban. Az előadás főszerepeiben Eperjesi Erikát, Dobó Enikőt, Szőcs Arturt és Miller Zoltánt láthatja a közönség.
Törzs: 

A cirkuszhercegnő, mint valamennyi operett, merész álmodozásból szőtt mese, amit a valóság sokszor fanyar, sokszor keserű ízei fűszereznek, a végeredmény mégis édes és varázslatos. A történetet ráadásul nemcsak légtornászok, bohócok és állatidomárok népesítik be, hanem gyönyörű hölgyek, titokzatos arisztokraták, és sebzett szívű katonatisztek is.

cirkuszhercegno_mnsz_2.jpg

Fotók: Miskolci Nemzeti Színház/Éder Vera és Gálos Mihály Samu

Szabó Máté szerint Kálmán Imre operettje egyaránt szól a művészetről, a kulisszák mögötti világról és a szerelemről. – A cirkusz metaforáján keresztül tudunk mesélni mindezekről, a látványvilágot pedig úgy terveztük meg, hogy érezzük: végig a porondon vagyunk – mondja a rendező. – A művészi magány nagyon erősen jelenik meg ebben a darabban. Mister X nem csupán a színpadon hord maszkot, de magánéletében is álca mögé rejtőzik. De mindkét álarc mögött ott van a tényleges személy tekintete, a saját, igazi valója – teszi hozzá Szabó Máté.

cirkuszhercegno_mnsz_1.jpg

Az előadást a budapesti közönség már láthatta nyáron az idén 80 éves Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, ahol hatalmas sikert aratott. A Mister X-et játszó Szőcs Artur azonban elárulta, számára a miskolci premier az igazi bemutató. – Színészként, rendezőként, a művészeti tanács tagjaként én a Miskolci Nemzeti Színház közönségének köteleztem el magam elsősorban. A miskolci nézőknek öltöztetem ünneplőbe a lelkem a bemutatón, és nyújtom nekik a színpadon állva mindazt, amit tudok – mondja Szőcs Artur.

cirkuszhercegno_mnsz_3.jpg

Fedora szerepe már régi álma volt Eperjesi Erikának. – Fedora bár elsőre megközelíthetetlennek, a férfiakkal szemben távolságtartónak tűnik, valójában rendkívül szenvedélyes, hevesen reagál az érzelmi ingerekre. De emellett büszke nő, aki képes okosan, megfontoltan dönteni – mesél a karakterről a primadonna. – Hiszek benne, hogy a darab üzenete a valóságban is érvényes: a szerelem képes legyőzni minden akadályt, a társadalmi különbségeket is – teszi hozzá.

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Nagyoperettel indul az évad – A cirkuszhercegnő premierjére készül a Miskolci Nemzeti Színház
Címlap lead: 
A cirkuszhercegnő című nagyoperettel indítja évadát a Miskolci Nemzeti Színház szeptember 21-én. Az előadás Kálmán Imre slágerei mellett nagyszabású látványvilággal, különleges cirkuszi attrakciókkal és egy szívhez szóló szerelmi történettel kápráztatja el a nézőket a Nagyszínházban. Az előadás főszerepeiben Eperjesi Erikát, Dobó Enikőt, Szőcs Arturt és Miller Zoltánt láthatja a közönség.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Vattacukor, kalandjáték, élő tehetségkutató show – egész napos rendezvénysorozattal indul az évad a miskolci színházban

Lead: 
Idén is szabadtéri rendezvénnyel kezdődik az évad a Miskolci Nemzeti Színházban szeptember 2-án. A Déryné-kertben délelőtt kalandjáték és óriásszínező várja a gyerekeket, a színpadon musicalmesék, a színházi zenekar koncertje és a Miskolci Balett műsora szórakoztatja a közönséget. Este a népszerű televíziós tehetségkutató mintájára Miskolc’s Got Talent címen játékos versenyt hirdet a színház, különleges fődíjjal.
Törzs: 

Az idei évadnyitó rendezvényen a korábbi évek népszerű programjai mellett meglepetésekkel és újdonsággal is várják a színházbarátokat Miskolcon – tájékoztatta szerkesztőségünket a Miskolci Nemzeti Színház. Délelőtt családi programokkal készül a teátrum: a színpadon a jövő évad repertoárjából láthatnak részleteket, a zenekar és a Miskolci Balett is műsorral készül. Idén is lehet vezényelni a színház zenekarát, megnyílik a Selfie-Pont, bárki készíthet fotót a színművészekkel. A kicsiket óriásszínező és musicalmesék várják.

Kalandjátékra hívják a színészek és táncosok idén is a gyerekeket. Minden kalandvágyó kisgyerek jelentkezését várják, hogy egy fantasztikus délelőttöt töltsenek a mesék birodalmában! A Félőlény című zenés mesejáték bemutatójához kapcsolódva az előadás szereplői különleges labirintuson vezetik végig a kicsiket, ahol játékos feladatok várják őket. A játékon 6-12 éves kor közötti gyerekek vehetnek részt, előzetes regisztráció után! Jelentkezni a miskolcinemzeti@gmail.com e-mail címen lehet névvel, telefonszámmal, e-mail címmel. Kérik, a levélben tüntessék fel a gyermek életkorát is!

szinhaz_evadnyito_170913ml_17.jpg

A tavalyi évadnyitó színházi rendezvényre is rengetegen voltak kíváncsiak. Fotó: Mocsári László

Nem késett még el az sem, aki bérletet akar váltani, hiszen számos kedvezménnyel és ajándékkal várják aznap a vásárlókat: a szeptember 2-án bérletet váltó nézők közül egy szerencsés nyertes visszakapja bérlete árát! Minden vásárló hazavihet egy plakátot a tavalyi évad bemutatói közül, amelyet a színészek kérésre dedikálnak is.

Este 8 órától különleges show-val készül a színház. Idén először meghirdetik a népszerű televíziós tehetségkutató mintájára a Miskolc’s Got Talent című játékos versenyt, különleges fődíjjal. A vetélkedőre három kategóriában – színház, zene, tánc – várják a 14 évnél idősebb jelentkezőket. A produkciók előválogatásához augusztus 29-ig egy videós anyagot várnak rövid bemutatkozással és a versenyprodukcióval a castingmnsz@gmail.com címre a jelentkezési kategória, név, lakcím, e-mail cím és telefonszám feltüntetésével. Az előválogatás után behívott versenyzők a Nagyszínház színpadán igazi közönség előtt mutathatják meg magukat. A produkciókat színészekből álló szakmai zsűri értékeli. Fődíj: a három kategória győztesei egyedülálló lehetőségként bekerülnek a Miskolci Nemzeti Színház 2018-2019-es évadának musical bemutatójába, a Hello, Dolly!-ba. A műsort a színészek produkciói is színesítik, rengeteg humorral és meglepetéssel.

szinhaz_evadnyito_170913ml_13.jpg

A hagyományokhoz híven idén is látványos fényfestéssel zárul majd az este a Déryné-kertben: a Színészlakások falán elevenedik meg a színház 195. évada.

Szeptember 2-án nekem is Itt a helyem! a Miskolci Nemzeti Színház évadnyitó rendezvényén!

 

Részletes programok:

Délelőtti programok:
10:00-10:30 Mesés varázslat: Rajzfilmslágerek és musical dalok művészeink előadásában
10:30-11:00 Játékos próbatételek a Félőlénnyel! – Kalandjáték 6-12 éves gyerekeknek. A program előzetes regisztrációhoz kötött!
10:30-11:00 A Miskolci Balett műsora
Közben: Ismerje meg a Miskolci Balett új tagjait! - a társulat három új táncosa bemutatkozik a miskolci közönségnek!
11:00-11:45 A Miskolci Nemzeti Színház zenekarának szabadtéri koncertje
Közben: Vezényeld a zenekart - nálunk bárki karmesterré válhat!
11:45-12:30 Operett és musical slágerek élőben: A 2018-2019-es évad zenés bemutatóinak népszerű slágereiből ad ízelítőt a társulat.

Esti programok:
20:00-22:00: I. Miskolc’s Got Talent Show – játékos tehetségkutató verseny a Nagyszínházban
22:00-22:10: Fényfestés a Déryné-kertben!

Egész napos programok:
Édes élmény nem csak gyerekeknek! – színművészeink saját készítésű vattacukorral várják az édesszájú kicsiket és nagyokat!
Félőlény óriásszínező – az elkészült alkotást az előadás premierjén kiállítjuk a Kamaraszínház előterében!
Arcfestés, jelmezpróba
Váltsa meg bérletét aznap és szerezzen dedikált plakátot!
Nyerje vissza bérlete árát! A szeptember 2-án bérletet váltó nézőink közül egy szerencsés nyertes visszakapja bérlete árát!
Legyen Ön is kampányarc – Készítsen saját plakátot színészeinkkel! Keresse A Szelfi Pontot!

Bélyegkép: 
Korhatáros: 
Nem
Reklámmentes: 
PR cikk: 
Forrás: 
Címlap cím: 
Vattacukor, kalandjáték, élő tehetségkutató show – egész napos rendezvénysorozattal indul az évad a miskolci színházban
Címlap lead: 
Idén is szabadtéri rendezvénnyel kezdődik az évad a Miskolci Nemzeti Színházban szeptember 2-án. A Déryné-kertben délelőtt kalandjáték és óriásszínező várja a gyerekeket, a színpadon musicalmesék, a színházi zenekar koncertje és a Miskolci Balett műsora szórakoztatja a közönséget.
Elsődleges hír rovat: 
Széles kép: 
Galériát tartalmaz: 
Videót tartalmaz: 

Oldalak