Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karának Digitális Pedagógiai Tanszéke tudományos konferenciát szervezett. Napirendre került az informatikaoktatás megújítása.
- Már az óvodás korban elkezdődik egyrészt az érdeklődés is, illetve a gondolkodás fejlődésének olyan lépései, amire jótékony hatással lehet a kódolás, vagy az egyszerű iskolai vagy óvodai robotok alkalmazása – fejtette ki Lénárd András egyetemi adjunktus, az M1 – Minden tudás című műsorában.
A programozás-oktatás általános elvekről szól, a programozási nyelv pedig eszköz arra, hogy algoritmusainkat számítógépen megvalósítsuk, kipróbáljuk.
Szavai szerint a Beebot sulirobotok a legkisebbeknek készültek, tehát óvodában, illetve az általános iskola első osztályaiban lehet velük a kódolás kezdeti lépéseit elsajátítani. Nagy előnyük, hogy külsejük és mozgásuk is gyerekcentrikus, és nagyon egyszerűen programozhatók. A gyerekek ezzel még csak az alapirányokat tudják programozni, illetve 90 fokos elfordulásokat – magyarázta.
Következő lépcsőfokként jönnek az autós és a virtuális szimulációk. A CODU robotokkal már játékokat is tudnak programozni.
Horváth Ádám, a módszertani központ szakmai igazgatója szerint rendkívül fontos, hogy olyan digitális tudású diákokat neveljenek, akiknél már alapkészség a programozás, az algoritmus-, vagy szabályalkotás.
Az Európai Unió 14 országában külön tantárgy a programozás. Vagyis minden érettségiző diák fejlesztett már valamilyen mobilalkalmazást.
Magyarázata szerint a programozás, az algoritmizálás nem külön szakma, hanem alapkészség, amelynek fejlesztése már korán is elkezdhető, gyakorlatilag írni-olvasni sem kell tudni hozzá, hiszen blokk alapú, szimbolikus jelekkel irányított programozási feladatokat már az óvodások is el tudnak végezni. Minél hamarabb elkezdik ennek a kompetenciának a fejlesztését, annál sikeresebbek lehetnek – tette hozzá.
A kódolás és a robotika egyre fontosabb szerepet tölt be a gyerekek életében. Az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán számos kutatást végeznek azzal kapcsolatban, hogy a gyerekek gondolkodási technikái miként hozhatóak összefüggésbe a kódolással és a robotika egyes területeivel.