Szabó Tünde hozzátette: a 20 percenként járó körjáratokkal tehermentesítik a tömegközlekedést. Közölte, tizenkét új kikötő létesült, az események után a kikötők egy részét a budapesti és a Dunakanyar menti menetrendi hajós közlekedésben használják. – Időarányosan minden munkával készen állnak az ország történetének eddigi legnagyobb, 18 nap múlva kezdődő sporteseményének lebonyolítására – mondta. Úgy határozták meg a fővárosban létesítendő kikötők helyét és számát, hogy azok a rendezvény minden hajós és logisztikai igényének kiszolgálása mellett hosszú távon Budapest turizmusának javára váljanak, illeszkedve a városképbe - jegyezte meg.
Szántó Éva, a Bp2017 Világbajnokságot Szervező és Lebonyolító Nonprofit Kft. ügyvezetője közölte: az együttműködés nagy segítség az ide érkezőknek, összekapcsolja a fővárosi versenyhelyszíneket. A szurkolók gyorsabban juthatnak el a verseny helyszíneire, a kikötők alkalmasak több hajó egyidejű fogadására is. Magyarországnak két év állt rendelkezésére az esemény megrendezésére, ez rekord rövidnek számít, és minden készen áll - jelezte. Az eddigi nevezések alapján rekordrészvétel várható - mondta.
Spányik Gábor, a Mahart ügyvezetője elmondta: a cég 14 hajót újított fel az elmúlt időszakban, a hajókat fedélzeti kommunikációs eszközökkel látták el, a beruházás értéke 800 millió forint volt. Közlése szerint 12 új kikötő épült meg, a műszaki átadása a következő napokban várható, azok hosszú éveken keresztül üzemelhetnek.