A kocka Lada története 1980-ban kezdődött, amikor is piacra került az elődök modernizálásával létrejött VAZ-2105, amit aztán két évvel később a nagyobb motorral szerelt VAZ-2107 követett. A 2105-ös típus mozgatásáról egy 1,3 literes soros négyhengeres motor gondoskodott, és a típus egészen 2010-ig gyártásban maradt.
Az orosz gyártó azonban egyetlen olyan kivitelű kocka Ladát sem készített, melyet a HVG olvasója fotózott nemrégiben Mátraszentistvánon.
A legális rendszámtábla nélküli, különleges járművet terepezésre optimalizálták, hiszen jelentősen megemelték a kasztniját, illetve méretes terepgumikat és egyedi felfüggesztést kapott.
A jelentős gázlómélységet biztosító, magason kivezetett egyedi légrendszer szintén feltűnő az autón.
Az első „rendszámtábla” szerint megérte „jól” tanulni: a kettes átlagért kapta édesapjától az autó tulajdonosa a különleges járművet.