A Pannergy látja el geotermikus energiával a Miskolcon épülő akkumulátorgyárat
A cég emlékeztet, hogy a Miskolci Geotermikus Projekt öt éve szolgálja ki geotermikus energiával a Miskolc távfűtését biztosító Miskolci Hőszolgáltató Kft.-t., és a rendszer kapacitása lehetővé teszi további másodlagos fogyasztók ellátását is. A GS Yuasa Magyarország Kft.-vel kötött megállapodás értelmében a hőszolgáltatás indítása még az idén várható. A Pannergy-csoport vállalta a gyár hőközpontjába telepítésre kerülő leválasztó hőcserélőig a hőellátáshoz szükséges távvezeték beruházását. A geotermikus hőenergia fogyasztás évente 3000 GJ körül várható.
Az akkumulátorokat, elemeket, töltőket és más elektromos berendezéseket gyártó GS Yuasa Corporation 17 országban közel 15 ezer munkavállalót foglalkoztat, árbevétele a tavaly márciussal zárult üzleti évben csaknem 3 milliárd dollár volt. A csoport Miskolcon építi fel első európai gyárát, a 8,8 milliárd forintos beruházást korábbi közlés szerint a kormány 465 millió forint vissza nem térítendő támogatással segíti. A lítiumionos akkumulátorokat gyártó üzem több mint félszáz embert foglalkoztat majd.
A geotermikus energiatermelő rendszerek kiépítésével és üzemeltetésével foglalkozó Pannergy nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (EU IFRS) szerinti nem konszolidált tavalyi adózott eredménye 74,4 millió forint volt, konszolidált mérleg szerint profitja 487,9 millió forintot tett ki.
400 millió euróból (!) fejleszt kutatóbázist a propelleres márka
A BMW kutató- és innovációs központjában (Forschungs- und Innovationszentrum – FIZ) 2050-ig 15 ezer további munkahely jöhet létre Münchenben. A központban fejlesztik a jövő elektromos járműveit, az információtechnológiai fejlesztéseket és mesterséges intelligencia kutatását végző mérnökök és informatikai szakemberek új generációja kap helyet a vállalat fejlesztőközpontjában – mondta el Harald Krüger, a BMW vezetője.
Közölték azt is, hogy a BMW tárgyal egy oroszországi, kalinyingrádi összeszerelő üzem létesítéséről. Oroszország stratégiailag fontos piac a BMW fő riválisa, a Daimler számára is, amely Moszkvában kezdte meg a helyi gyártás előkészítését, hogy közelebb kerüljön a vásárlókhoz.
Az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég adatai szerint a BMW volt a világon a legnyereségesebb ágazati cég az idén az első fél évben.
A német vállalat érte el a vizsgált időszakban a legmagasabb, 11,3 százalék árbevételhez viszonyított profitot: 49,25 milliárd euró bevétel mellett 5,58 milliárd euró nyereséget termelt. A második a Suzuki lett (10,3 százalék), harmadik helyen a Daimler (9,7 százalék) szerepelt.
A BMW rekordra számít idén az eladott járművek száma, a bevétel és a profit szempontjából egyaránt.