Bemutatkozott az idei első Forma 1-es autó
A Ferrarival szorosan együttműködő amerikai csapat járgánya nem csak az új szabályok diktálta szélesebb és egyszerűbb első és a mélyebb hátsó szárny miatt tér el a tavalyi modelltől, az új főszponzor, a Rich Energy új, fekete-arany fényezést is hozott – írja a vezess.hu.
A Rich Energy főnöke, William Storey a Red Bull legyőzését célozza:
„Bízunk benne, hogy idén sok futamon megverhetjük a Red Bullt. Marketingszempontból ez a Szent Grál számunkra, de vak tyúk is talál szemet, összeállhatnak a dolgok. A Red Bull tavaly a nagycsapatra és a Toro Rossóra körülbelül 400 millió fontot költött. De a mi autónk jobban is néz majd ki. Szerintem a mi csapatunk coolabb, és ha sikerül magverni a Red Bullt a pályán – amire szerintem nagy esélyünk van – az nagyszerű eredmény lesz.”
A Mercedesszel együtt jön az új Red Bull
Sűrű nap lesz jövő csütörtök Forma-1-es szempontból, három autóbemutató is jut majd február 13-ára. A Racing Point (Force India) és a Mercedes már korábban bejelentette, hogy ezen a napon leplezik majd le 2019-es járgányukat, majd a Red Bull Racing is csatlakozott hozzájuk.
Erre a csütörtökre is jut azonban már valami, az amerikai Haas-csapat három nap múlva mutatja meg új, energiaitalos festését, igaz, nem az új modellen.
Mostanra már csak a Williams bemutatójának időpontja maradt titok.
február 7. – Haas
február 11. – Toro Rosso
február 12. – Renault
február 13. – Mercedes, Red Bull, Racing Point
február 14. – McLaren
február 15. – Ferrari
február 18. – Alfa Romeo.
Több ezer embert küld el a Tesla, zuhan a cég
Elon Musk, a vállalat vezérigazgatója a munkavállalóknak pénteken küldött elektronikus levélben közölte, nincs más választás, mint csökkenteni a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók létszámát, ezzel egyidejűleg növelni a Model 3 típus gyártását, és javítani a termelési technológiát a következő hónapokban – írja a vezess.hu.
A Tesla jelenleg mintegy 45 ezer munkavállalót foglalkoztat, nagyjából 7 százalékukat, mintegy 3150 embert küldenek el. Hét hónappal ezelőtt már elbocsátották a dolgozók 9 százalékát költségcsökkentési megfontolásokból. A szerződéses és részmunkaidős dolgozók közül csak a termeléshez nélkülözhetetlen embereket tartják meg.
A Tesla a hónap elején csökkentette minden járművének árát az Egyesült Államokban. A tavalyi harmadik negyedévben két éve első alkalommal számolt be negyedéves nyereségről a Tesla: 6,8 milliárd dollár bevétel mellett 311,5 millió dollár, részvényenként 1,75 dolláros nyereséget termelt. A Tesla nyolcéves tőzsdei történetében ez volt a harmadik nyereséges negyedév, az összes többi veszteséges volt.
Musk, aki gyakran határoz meg célokat és határidőket, amelyet a vállalat nem tud tartani, ezúttal azt ígérte, hogy a negyedik negyedévben nyereséges marad a Tesla, bár a harmadik negyedévinél kisebb lesz a profit.
A Tesla tavaly 245 ezer elektromos autót és városi terepjárót gyártott, ebből 90 700-at az év utolsó három hónapjában. 2016 májusában a Model 3-ra leadott előrendelések alapján 500 ezerben határozta meg Elon Musk a 2018-ban elérendő darabszámot.
A váratlan bejelentés után zuhanni kezdett a Tesla árfolyama a New York-i tőzsdén: nyitás előtt két órával, az elektronikus kereskedésben 6,80 százalékos mínuszban, 323,70 dolláron forgott a részvény.
A sárga földig lehordta egy hazai buszos a mentősöket – akik épp újraélesztettek (Frissítve!)
Miközben két mentő személyzete is küzdött egy asszony életéért az óföldeáki idős otthonban, az épület előtt egy szitkozódó buszsofőrtől visszhangzott az utca – írj az Országos Mentőszolgálat (OMSZ).
„Szerinte a mentők szabálytalan parkolása miatt tolatnia kell a busszal, ami meghaladja a képességeit. A magából kikelt, arrogáns buszost a menetrend sem izgatta, hiszen a buszról leszállva telefonjával percekig fényképezte a helyszínt, hogy gyorsan fel is tölthesse az eseményt a Facebookra. Végül, miután elküldte bajtársainkat melegebb éghajlatra, a sebességváltó igénybevételével mégis sikerült megoldani a ’rendkívül összetett közlekedési anomáliát’. Gratulálunk!” – írták az OMSZ-nél.
Az Index péntek délután megírta, hogy gyorsan lezárta a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. az ügyet: azt írták a Facebookon, hogy megdöbbentek az eseten, és hogy azonnal kirúgták a sofőrt.
„Társaságunk mélységesen megdöbbent az Országos Mentőszolgálat oldalán megosztott híren. Őszintén sajnáljuk a történteket, és a DAKK Zrt. nevében elnézést kérünk munkatársunk közszolgáltatóhoz méltatlan viselkedése miatt. Amint ma értesültünk az ügyről, természetesen vizsgálatot indítottunk, aminek eredményeként az érintett autóbusz-vezetőt azonnali hatállyal elbocsátottuk" – írták.
Prost: Ricciardo új dimenzióba repíti a Renault-t
Az idei szezontól bombaerős felállásban versenyez a Renault a Forma-1-ben, Nico Hülkenberg csapattársa a Red Bulltól érkező Daniel Ricciardo lesz. Az ausztráltól sokat vár a csapat, különösen a Renault mellett tanácsadóként dolgozó Alain Prost.
„Nagyon elégedettek vagyunk a 2018-as felállásunkkal is, Carlos Sainz remek munkát végzett” – mondta Prost. „Daniel ha új motivációt nem is ad majd, mert erre nincs szükségünk, nagy segítség lesz abban, hogy még jobbá váljon a csapat.”
„Adni fog nekünk néhány értékes információt, új dimenzióba repíti majd a csapatot” – fogalmazott Prost, aki úgy érzi, a Renault már tavaly is jócskán előrelépett motorfronton, de kasztnit illetően „kihagyott néhány lehetőséget” a csapat.
„A következő lépés, hogy az idén közelebb legyünk az élcsapatokhoz” – tette még hozzá.
Videón a síneken rekedt hókotró balesete
A Mávinform információi alapján a hókotró balesete az almásfüzitői állomásnál történt, ahol kötúzi sószóró hajtott egy tehervonat elé. A baleset során személyi sérülés nem történt és nem okozott nagyobb fennakadást sem. A rendőrség tájékoztatása szerint a sószóró jármű a vasúti átjárón még szabad jelzésnél kívánt áthaladni, de még nem ért át, amikor a jelzés pirosra váltott. Ezt követően ütközött neki a vonalon közlekedő tehervonat.
A fenti felvételen látszik, hogy a hókotró vagy sószóró a vasúti síneken áll és sehogy nem tud mozdulni onnan, a sofőr elkezd integetni a közeledő vonat vezetőjének. Ezt követően visszaült a fülkébe és indulni próbált, pár perccel később megérkezett az osztrák ÖBB szerelvénye és eltalálja a gépet.
Lusta volt kaparni, biciklist gázolt
Megérkezett a hideg idő, ezért reggelente az eddig megszokottnál több tennivalója akad az autó körül annak, aki el szeretne indulni. Például szélvédőt vakargatni, ami nem egy felemelő feladat közvetlenül a reggeli kávé után, de sok kellemetlen helyzettől óv meg minket, mint amilyen ez a történet is.
A rendőrség például azért indított eljárást egy 57 éves férfi ellen, mert kanyarodás közben elütött egy biciklivel közlekedő nőt, aki nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett. Ez azért következhetett be, mert a szélvédőn és az oldalablakokon épp csak annyi felületet tisztított meg, amennyin a legszükségesebbnél is kicsit kevesebb látszik. Közúti baleset gondatlan okozásának vétségével kezdődött meg a büntetőeljárás.
Ahogyan a rendőrség közleménye is figyelmeztet, a „legfontosabb intelem, hogy a gépkocsit a téli közlekedés kívánalmai szerint készítsék fel és használják. A fagyálló ablakmosó, valamint a jégkaparó elmaradhatatlan kellékek.” Jégkaparó, jégoldó folyadék, fűtött szélvédő, megfelelően beállított fűtés percek alatt megoldja a problémát.
Rendőri kíséretet kapnak a Forma-1-esek
A Brazil Nagydíj ideje alatt az elmúlt években több támadás is érte az F1-eseket, a tavalyi hétvégén a Mercedes, a Williams és a Sauber csapat tagjai is bajba keveredtek a szállásaik és a pálya közti, nyomornegyedeket, favellákat is érintő útjukon. A 2017-es incidensek után az idei évre a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyszervezőkkel és a helyi hatóságokkal együttműködve a korábbiaknál jóval komolyabb biztonsági intézkedésekkel készül. Mivel a vizsgálatok alapján arra jutottak, hogy a legnagyobb kockázatot a pályáról való esti, éjszakai távozás jelenti, Sao Paulo állam katonai rendőrsége jóval a pályán zajló események után is a helyszínen marad majd, szigorúan, komoly jelenléttel őrzik a városba vezető utat.
Az FIA arra figyelmeztette a csapatokat, hogy kerüljenek minden feltűnést, az autóikon ne utaljon semmilyen jelzés az F1-es kötődésre, ahogy az uniformisokat se viseljék a pályán kívül. A rendőrségi védelem mellett a Press Association Sport értesülése szerint több alakulat privát biztonsági cégeket is felfogadott a Sao Pauló-i hétvégére, egyes csapatok különleges, jó helyismerettel és vészhelyzetek kezelésére kiképzett sofőröket is alkalmaznak majd.
Változhat a KRESZ Magyarországon, itt a javaslat
A biztonságos előzési oldaltávolság megtartását népszerűsítő matricával ellátott buszok fognak közlekedni a fővárosban, illetve a megállókban is kihelyeznek erre figyelmeztető táblákat. A kampány keretében 20 megállóban helyeznek ki figyelemfelhívó táblákat, illetve 13 autóbuszt matricáznak fel.
Az Országgyűlés elé kerülő KRESZ-módosítási csomagban szerepel a 1,5 m-es előzési oldaltávolság előírása is, a jelenlegi „megfelelő oldaltávolság” meghatározás helyett.
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivője szerint a magyar lakosság 70 százaléka szokott rendszeresen vagy alkalmanként kerékpárral közlekedni, vagyis tömegeket érint a kampány.
F1: Nem bukik meg a Ferrari-főnök?
A Ferrarinál 2014-ben mondott le az addigi csapatfőnök, Stefano Domenicali, helyére átmenetileg Marco Mattiacci került, ő viszont már a szezon végén le is került a tábláról, a Philip Morristól érkezett Maurizio Arrivabene lett az új főnök.
Arrivabene – és a nem sokkal előtte beszállt új elnök, az idén nyáron elhunyt Sergio Marchionne – alatt a Ferrari-csapat valamelyest magára talált, de a Mercedes uralmát azóta sem sikerült megtörniük, még idén sem, amikor a szezon első felére tényleg az ezüstnyíllal egy szinten lévő autót sikerült gyártaniuk.
A csapatfőnök az elmúlt időszakban számtalanszor elmondta, hogy a kudarcokért is ő a végső felelős, ezzel tulajdonképpen a bárd alá hajtotta a nyakát, ősszel fel is röppent, hogy távoznia kell majd, de most épp az ellenkezőjéről hallani.
Az olasz sajtó arról ír, hogy Maranellóban a Ferrari új vezetése is megtartaná Arrivabenét, küszöbön áll a szerződéshosszabbítása, míg a korábban lehetséges utódjának tekintett technikai főnök, Mattia Binotto marad eddigi posztján.