Megmutatták, hogyan lehet elrontani egy Mustangot
Nem ez az első eset, hogy egy versenysorozat kedvéért elcsűrik egy sportkocsi arányait, a Mustang Supercar olyan, mintha káprázna a szemünk.
Az ausztrál verseny-Mustang alighanem az előző években használt Ford Falcon V8 Supercar változatához fejlesztett alapokra épül, így lett alacsonyabb az övvonal, az autó pedig arányaiban hosszabb és keskenyebb, mint a széria Mustang. Persze itt az lenne a lényeg, hogy a Fordok gyorsabbak legyenek a konkurenciánál, és erre a Ford Performance eddigi munkáját ismerve lehet esély.
Az ausztrál V8 Supercars egyébként sokáig egyike volt azoknak a versenyeknek, ahol valóban utcai autókból átalakított gépek indulhattak, ám ez épp most kezd drámaian megváltozni. A régi, V8-as, hátsókerék-hajtású utcai autók eltűntek a helyi Ford és Holden kínálatból: a GM leányvállalata lényegében Opel Insigniákat árul Holden Commodore néven, a Ford Falcon helyett pedig Mondeót lehet venni. A versenypályán viszont maradt a régi szabályrendszer, csak az utcai változat létezéséhez nem ragaszkodnak annyira néhány éve.
Így a Mustangon kívül csupa, eredetileg fronthajtású autó hátsókerék-hajtású változata szerepel a versenysorozatban: az Insignia formájú Commodore és a Mustang mellett a Nissan Altima áll még rajthoz az idei futamokon – írja a Totalcar.
Megduplázza villanyautó-gyártását a Porsche
A Porsche saját központi telephelyén, Zuffenhausenben tervezi beindítani a villanyautó-gyártást, és a legújabb hírek szerint úgy vélik, a Taycan nagyobb mennyiségben fogyhat, mint ahogy korábban gondolták – írja a Totalcar.
Valószínű, hogy a döntés nem csak megérzéseken alapul, hanem adatokon alapuló piacfelmérés alapján gondolják úgy, hogy jó ötlet évente 40 ezret készíteni a Panamera-jellegű elektromos autóból. Annak fényében, hogy a 911-esből évente 36 ezret adnak el, ez így is elég bátor vállalásnak tűnik, bár a Porschék között a Taycan állítólag nem is lesz drága: 80 ezer euró körüli árról hallani.
Ezzel tulajdonképp el is érték a zuffenhauseni üzem lehetőségeinek határát, több autó gyártására itt ugyanis nem lesz lehetőség: ha tényleg többre lesz igény évi 40 ezernél, akkor egy másik helyszínen is be kell rendezni egy gyártósort.
Az Audinál egyébként már a rendelési adatok alapján szintén a kapacitás növelése mellett döntöttek: úgy hallani, 2020-ra óránként 20-ról 24-re tervezik növelni a termelést, ami éves szinten nagyjából 70 ezer autó előállítását jelenti.
Ezek közül kerül ki a 2019-es Év Autója
A hét autó pedig, amelyek közül az egyik pár hónap múlva megkapja az Év Autója-címet:
A zsűri a végső szavazás előtt egyszer még végigteszteli az összes versenyben maradt autót év elején. Aztán a nagy bejelentést – ahogy mindig –most is a márciusi Genfi Autószalon előtt tartják majd.
Megvan a világ első női motoros világbajnoka
Carrasco a SSP300-ban indul egy Kawasaki Ninja 400-zal, és a hétvégén a bajnokság utolsó fordulójában sikerült behúznia a bajnokságot: elképesztően szorosan, egyetlen ponttal verte el Mika Perezt – adta hírül a Totalcar.
A 21 éves spanyol lány idén két versenyt nyert (Imola, Donington Park) és hatszor végzett a top10-ben.
Formula-E – Brutál jól néz ki a bajorok versenyautója
A BMW már tavaly év végén bejelentette, hogy beszáll a Formula-E-be. A nagy gyártók számára hirtelen vonzóvá vált (az Audi, a Renault/Nissan, a Jaguar rég itt legyeskednek, de jön a Porsche és a Mercedes) villanyos sorozat decemberben induló új szezonjára nagyot változik – írja a Totalcar.
Egyrészt nagyot nő az energiatároló-kapacitás, amivel megszűnik a komikus futam közbeni autócsere, és nő a teljesítmény is 200 kW-ról 250-re (335 lóerő).
A legszembetűnőbb újítás, hogy az autók sokkal agresszívabb dizájnt kapnak, és itt is megjelenik a halo keret a fülke fölött. A kaszniban ugyan nem lesznek nagy különbségek, azt mindenki a Sparktól veszi majd, szemre leginkább a fényezésben térnek majd el az autók.
Míg a sorozat kezdetén a villanymotor és az akkumulátorhűtés is közös volt, ezek fejlesztésében már nagy szabadságot kapnak a gyártók, a BMW pedig a iFE.18 közleményében azt írja, a futóművel egybeépített hátsó tengelyt terveztek a formulaautó alá, a hajtásláncot pedig az áramvonalas test hátsó részébe építették be.
Hogy ez mire lesz elég a többiek újításai ellen, a decemberi szezonnyitón kiderül. A németeket segítő Andretti Motorsporton talán nem múlik a dolog, tekintve, hogy a sorozat kezdet óta itt vannak, pilótából viszont nem a legerősebb a felállás a BMW-nél: Antonio Félix da Costa eddigi négy szezonja alatt mindössze egy futamot nyert, másik versenyzőjük pedig egy újonc, Alexander Sims lesz.
Egy Alfa Romeot választottak idén a legszebb klasszikusnak
Ezúttal egy Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta lett a győztes, amelyet 1937-ben mutattak be a Párizsi Autószalonon. Összesen öt példány készült a nyolchengeres soros motorral épített típusból, amely a maga 180 lóerejével és 175 km/h körüli végsebességével kora leggyorsabb utcai autói közé tartozott. A hosszú orrú, áramvonalas kabinú karosszéria a Touring műhely munkája: a teli keréktárcsákkal és a fedett hátsó kerekekkel valahogy egyszerre elegáns és ügyetlen. A lényeg azonban az, hogy a konkrét példány tökéletes, korhű és jól működik – ezzel érdemelhető ki az első helyezés.
Az első díjal a konfetti-esőn túl egy Rolex óra és egy méretes serleg jár, de ahogy az Alfa tulajdonosa fogalmazott, a Best of Show ebben a műfajban a világbajnoki cím: általában komoly munka előzi meg, mielőtt valaki ilyen díjat kap, és jelentős befektetés – legtöbbször olyan mértékű, hogy a díj értéke eltörpül hozzá képest.
Kurszkot „túlélte”, most egy katonai parádén borították fel a T-34-est (Videóval!)
Az orosz nemzeti büszkeség nagyban támaszkodik a szovjet világháborús sikerekre, mint amilyen a 75 éve, 1943 nyarán megnyert kurszki csata is volt. Abban a győzelemben fontos szerepe volt a T-34-es harckocsiknak – egy ilyen borult le most egy platóról a kurszki győzelem 75 éves évfordulójára rendezett parádén.
Az 1943 nyarán lezajlott kurszki csata volt az Öbölháborúig a történelem legnagyobb erőkkel vívott páncéloscsatája. Hatezer harckocsi és önjáró löveg vett részt benne, és a stratégiai győzelem még úgy is a szovjeteké lett, hogy nagyjából hétszer több harckocsit és háromszor több embert vesztettek, mint a németek.
A csata 75 éves évfordulóját ünnepelték a héten Kurszkban, amikor ez a baki történt a világháborút megjárt tankkal. A helyi hírügynökség szerint a benne ülő vezető nem sérült meg a borulásban.
Űridővel új bajnoka van a Zöld Pokolnak
Két másodperccel gyorsabban ért körbe az olasz autó a több mint húsz kilométeres Nordschleifén, mint az eddigi rekorder, a Porsche 911 GT2 RS. Ezzel a szériaautók között az új rekord 6 perc 44,95 másodperc – adta hírül a Totalcar.
Az autót a rutinos Lamborghini tesztpilóta, Marco Mapelli vezette. Az ő nevéhez fűződik a 2016-os Huracán Performante-val futott 6:57-es idő is.
A spéci Aventadort csak augusztus végén mutatják be, a rekordot is álcázó színekben futotta, de a gyár addig is megosztott néhány részletet az újdonságról. A Superveloce Jota lesz az eddigi legkönnyebb Aventador, minden két kilóra jut majd egy lóerő. Tovább finomították a négykerékhajtást és a Hurracán Performante trükkös aerodinamikai megoldásait is megkapja. Pletykák szerint a V12-es motor 760 lóerős lesz.
Megvan, mikor mutatják be a Paul Walker-filmet
A CNN szerint augusztus kilencedikén mutatják be a dokumentumfilmet az Én vagyok... sorozat részeként. A sorozatban korábban többek között Heath Ledger, Bruce Lee és Muhammad Ali életét is feldolgozták.
A készítők elmondása alapján a film nem elsősorban a színész filmes karrierjéről fog szólni, sokkal inkább örökségének sokszínűségéről. Walker ugyanis rengeteget tett a haiti földrengés áldozataiért és profi búvárként több, a tengerek élővilágáról szóló dokumentumfilm forgatásán is részt vett. A filmben szerepelni fognak még archív családi felvételek és megszólalnak barátok és korábbi stábtagok is.
Magyarországi vetítésről egyelőre nincs hír, de remélhetőleg hozzánk is eljut előbb-utóbb.
A leggyorsabb szupersportautó lehet a következő Nissan GT-R-ből
Alfonso Albaisa, a tervezési részleg vezetője beszélt az Autocarnak az új GT-R-ről. Az amerikai tervező rögtön eloszlatta a sejtést, miszerint a nemrég bemutatott GT-R50 véletlenül sem a következő generáció előképe, az utód formavilágának semmi köze nem lesz hozzá, ahogy a mostani, idén már tizenegy éves GT-R-hez se. Azt viszont, hogy mégis milyen formája lesz a Nissan következő csúcsmodelljének, még nem tudni, Albaisa szerint ahhoz ugyanis előbb el kéne dönteni, hogy milyen hajtásláncot pakoljanak bele, de még erről sem született döntés.
A tervező arról is beszélt, hogy bármi is legyen a döntés a hajtásról, a mérnökeik készen állnak egy nagy dobásra és meghatározott céljuk, hogy a szupersportautós műfaj leggyorsabbja legyen az új GT-R. Bár itt nem tiszta, hogy egy Koenigsegg/Bugatti/Hennessey-féle végsebesség-hajszára gondol, vagy arra, hogy a pályanapok verhetetlenje legyen az utód.
Akármi is lesz, ha ennyire az elején vannak még, ebben az évtizedben már biztosan nem lesz meg a régóta várt generációváltás.