2024. április 24. György
Formula-E – Brutál jól néz ki a bajorok versenyautója
totalcar.hu
|
2018. szeptember 24. 12:30
|
frissítve: 2018. szeptember 27. 20:00
A decemberben induló ötödik szezonjával nagyot lép előre a világ első villany-formulaautós szériája, a Formula-E. Ez már messze nem egy béna egyenautós szezon lesz, az autók erősödnek, gyorsulnak, és szaporodnak a nagynevű gyártók. A BMW már be is mutatta első FE-autóját.

A BMW már tavaly év végén bejelentette, hogy beszáll a Formula-E-be. A nagy gyártók számára hirtelen vonzóvá vált (az Audi, a Renault/Nissan, a Jaguar rég itt legyeskednek, de jön a Porsche és a Mercedes) villanyos sorozat decemberben induló új szezonjára nagyot változik – írja a Totalcar.

formula_e_bmw.jpg

Egyrészt nagyot nő az energiatároló-kapacitás, amivel megszűnik a komikus futam közbeni autócsere, és nő a teljesítmény is 200 kW-ról 250-re (335 lóerő).

formula_e_bmw1.jpg

A legszembetűnőbb újítás, hogy az autók sokkal agresszívabb dizájnt kapnak, és itt is megjelenik a halo keret a fülke fölött. A kaszniban ugyan nem lesznek nagy különbségek, azt mindenki a Sparktól veszi majd, szemre leginkább a fényezésben térnek majd el az autók.

formula_e_bmw2.jpg

Míg a sorozat kezdetén a villanymotor és az akkumulátorhűtés is közös volt, ezek fejlesztésében már nagy szabadságot kapnak a gyártók, a BMW pedig a iFE.18 közleményében azt írja, a futóművel egybeépített hátsó tengelyt terveztek a formulaautó alá, a hajtásláncot pedig az áramvonalas test hátsó részébe építették be.

formula_e_bmw3.jpg

Hogy ez mire lesz elég a többiek újításai ellen, a decemberi szezonnyitón kiderül. A németeket segítő Andretti Motorsporton talán nem múlik a dolog, tekintve, hogy a sorozat kezdet óta itt vannak, pilótából viszont nem a legerősebb a felállás a BMW-nél: Antonio Félix da Costa eddigi négy szezonja alatt mindössze egy futamot nyert, másik versenyzőjük pedig egy újonc, Alexander Sims lesz.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat