2024. május 15. Zsófia, Szonja
Az újraaszfaltozással elkezdődött a Hungaroring felújítása
MTI
|
2015. szeptember 30. 14:46
|
frissítve: 2015. szeptember 30. 16:55
A héten elkezdődött a Hungaroring felújítása, a mostani munkafolyamatban felmarják és újraaszfaltozzák a mogyoródi Forma-1-es pálya felső, úgynevezett kopórétegét, valamint kicserélik a rázóköveket.

    Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a pályán tartott szerdai sajtóbeszélgetésen azt mondta, nyilvánvaló volt, hogy az újraaszfaltozást „nem lehetett megúszni”, s bár központi forrást erre még nem kaptak, az elmúlt 3-4 év gazdálkodásának és „spórolásának”, illetve az idei és a 2013-as jól sikerült év eredményeinek köszönhetően a cég maga tudja ezt finanszírozni.

„A mérési munkálatok a múlt héten elkezdődtek, két napja pedig már a munkagépek is dolgoznak a boxutcában, illetve a pályacsíkon” – közölte Gyulay, s hozzátette, ha az időjárás is engedi, akkor az aszfaltozás a tél beállta előtt kész lesz, tavasszal pedig már csak utómunkálatokat végeznek majd. „Ha hirtelen mégis hidegre fordulna az időjárás, tavasszal akkor is be lehet fejezni mindent, így az április 24-i túraautó-világbajnoki futam lesz az első nemzetközi verseny a felújított aszfalton, de természetesen már korábban tesztelni akarjuk.”

Az elnök-vezérigazgató azt mondta, a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. az előzetesen kalkuláltnál olcsóbban, nagyságrendileg 500 millió forintért végzi el a munkát, amelynek során a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön kérésére a négyes és tizenegyes kanyarba speciális, dupla szélességű, kísérleti rázókő kerül, a felmart aszfaltot pedig újrahasznosítják a környékbeli települések úthálózatának és a Hungaroringen belüli utak javítására.

hungaroring_uj_aszfalt_150930_mti.jpg

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a mogyoródi Hungaroringen szeptember 30-án. MTI Fotó: Marjai János

Gyulay Zsolt kitért a teljes létesítményt érintő felújítási koncepcióra is, amely szerint az egészségügyi központon (medical center) kívül mindent, így a kiszolgáló épületeket és a lelátókat is le kell bontani, s újra kell építeni, így egy olyan önfenntartó motorizációs központ épül, amely a XXI. század minden követelményének megfelel.

„Az egésznek a tervezett költsége 25 milliárd forint, az ezzel kapcsolatos tanulmány nyilvánossá válik majd, először azonban a kormánynak kell döntenie róla” – mondta a sportvezető, aki szerint ha a kormánydöntés a közeljövőben megszületik, akkor jövőre elkészülhet az engedélyeztetési és a kivitelezési terv, azaz 2016 augusztusa után a munkálatok is megkezdődhetnek.

„Mi mindenben segítünk a minisztérium munkatársainak annak érdekében, hogy a kormány-előterjesztés elkészüljön. De egyelőre egyrészt az állami költségvetésben más fontos ügyek is szerepelnek, másrészt semmivel sem vagyunk elkésve, hiszen már az is megoldja a jövő évünket, hogy a különböző sorozatok legjobbjai új aszfaltcsíkon körözhetnek a Hungaroringen” – jelentette ki Gyulay Zsolt, aki szerint a tervezett komplexum egy olyan sportberuházás lesz, amelyre a magyarok nagyon büszkék lehetnek, s a következő 30 évre megoldást jelent.

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette, a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone nagyon jó feltételeket kínál a magyar futam 2026-ig történő szerződéshosszabbítása ügyében, de ahhoz, hogy a megállapodás aláírásra kerüljön, szintén kormánydöntés szükséges.

A szeptember elején megrendezett kamion Európa-bajnoki hétvégéről Gyulay azt mondta, hogy mind anyagilag, mind szakmailag sikeres volt, így jövőre is lesz, s bár az 5,4 tonnás versenygépek okoztak némi kárt a pályában, ez kalkulálható volt.

Kitért rá, hogy a német túraautó-bajnokság (DTM) szervezői nagyon szeretnék visszahozni a sorozatot Magyarországra, de az anyagi feltételekről még folynak a tárgyalások.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat