Tóth Endre ügyvezető igazgató elmondása szerint a két gépsor próbája során minden a legnagyobb rendben zajlott. Kiemelte, a MÁV 2020-ig 900 kilométerrel szeretné bővíteni a hazai vasúthálózatot, s ebből bőven szeretnék kivenni a részüket. - Az új gépsoroknak köszönhetően képes is lesz erre az Észak-Ferr Kft. - hangsúlyozta az igazgató.
- A megye és Miskolc gazdasága is nagyban függ az új innovációktól - erről Bihall Tamás, a BOKIK elnöke szólt köszöntő beszédében. Mint mondta, a beruházás példa lehet minden hasonló vállalkozás számára. Rendkívül fontos, hogy ne csak az idetelepülő nagy, nemzetközi vállalatok, hanem a helyi cégek is fejlődjenek.
Mint elhangzott, a jövőbeni nagyobb munkák, és megrendelések elnyerése érdekében vált szükségessé 18 csévés acélhuzal gyártó-, valamint az alumíniumhúzó gépsor beszerzése. A termelés kapacitása így elérheti az évi 1000 tonnát.
Barkóczi István, az Észak-Ferr Kft. tulajdonosa arról szólt, hogy a vállalkozás a Fux Zrt. cégcsoportból vált ki. Profilja nagyon fontos piaci szegmenseket érint, ez pedig a vasúti felsővezeték és az emeléstechnika. - Célunk egy olyan közepes nagyságú vállalat kialakítása, melynek a sikere a gyorsaságban és a specifikusságban rejlik. Szeretnénk eérni, hogy a közép-európai vasútépítésekhez mi szállíthassuk a felsővezetékeket - emelte ki.
A cég a beruházást önerőből, valamint az Európai Unió és a Magyar Állam által biztosított támogatásból hajtotta végre. A Széchenyi 2020 „Mikro, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásának bővítése” című pályázaton 67,5 millió forint vissza nem térítendő forrást nyert az Észak-Ferr Kft.