2024. július 22. Magdolna
Elindultak Dél-Amerikába Szalay Balázsék
autoszektor.hu
|
2017. november 22. 16:21
|
frissítve: 2017. november 24. 12:25
Útnak indult a Dakar-ralira szerdán Szalay Balázs az Opel Dakar Teammel. A negyvenedik viadalra készülő csapat szerdán a Hősök teréről indult, hogy a világ legjobb tereprali-versenyzőivel száguldjon januárban Dél-Amerikában.

dakar_1.jpg

Szalay Balázs pilóta (j) és Bunkoczi László navigátor Opel Crossland X típusú versenyautójuk előtt. Fotó: Illyés Tibor/MTI

– A Dakarig az út jelenleg hat hét, holnapután be kell csekkolnunk Le Havre-ban, és elindul a hajó Limába, Peruba – mondta az Opel Crossland X terepjáróval szereplő Szalay Balázs. Hozzátette: a kocsi teljesen kész, s jól sikerült a keddi teszt is.

– Nagyon várom a perui részt, amikor a sivatagban kell menni, ez lesz a legnehezebb része a versenynek – hangsúlyozta. Kiemelte, tavaly óriási eső és sár nehezítette a versenyzők életét.

A pilótának ez lesz a 13. Dakarja - ami Magyarországon rekordnak számít -, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig a nyolcadik. Amikor a páros együtt állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén, mindig célba ért. Szalay 33 országban versenyzett eddig, s mivel Bolíviában még nem autózott, januárban meglesz neki a 34. is.

– Négy év után térünk vissza Dél-Amerikába, vannak még emlékeink, nagyjából tudjuk, mire számíthatunk – fogalmazott az MTI-nek Bunkoczi László, aki kiemelte, átrendeződött a mezőny, amelyben több mint harminc gyári autó indul majd. Kitért rá, komoly fejlesztést hajtottak végre az autón, amely kétszáz kilóval könnyebb a réginél. – Minden nap új verseny van, és én jó érzéssel szeretnék hazajönni, hogy mindent megtettünk a sikerért. – fogalmazott.

A 2018-as Dakar-ralin január 6-án Limából startol el a mezőny, és tizennégy szakaszt teljesítve - egy pihenőnap beiktatásával - 20-án az argentínai Córdobában ér célba. A versenyzők három országot érintenek, Perun és Argentínán kívül Bolívián haladnak át. Ismét lesznek a viadalon sivatagi szakaszok, de a helyszíni adottságokat kihasználva komoly magaslatokat is megjárnak - 4000 méter fölött is jelöltek ki szakaszokat -, a szünnapot pedig 3500 méter fölött tartják meg.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat