A hagyományos földi közlekedés zsúfoltsága egyre nagyobb kihívást jelent a nagyvárosok számára. A következő évtizedek egyik legnagyobb kihívása, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést. A myCopter fejlesztői szerint minél hamarabb ki kellene építeni a személyes légi közlekedés rendszert PATS (Personal Air Transport System), amely egyrészt költséghatékonyabb lenne a jelenlegi közlekedésnél, másrészt le tudná győzni a földi közlekedéssel járó egyre nagyobb környezeti terhelését is, írja az Impress Magazin.
A project első lépésben a személyi légi közlekedésre alkalmas járművek PAVs (Personal Aerial Vehicles) kifejlesztését tűzte ki célul, melyek alkalmasak a rendszer függőleges légifolyosón való zavartalan közlekedésre. Az elképzelés szerint az első prototípusok csak kis magasságban közlekednének, városi környezetben. A koncepció szerin a myCopter járgányok automatavezérlésűek lennének, és részben vagy teljesen földi légi forgalomirányítás nélkül működnének. Az ellenőrzött légtéren kívül közlekednének a jelenlegi légi forgalom megzavarása nélkül.
A myCopter célja, hogy előkészítse az utat a lakosság számára használható személyi légiközlekedésnek. A nagyszabású terv megvalósításához, és a technológiai fejlesztéshez pedig EU támogatást is kaptak. Az elmúlt 4 év nagy technológiai áttöréseit november 20-án tárják a nagyközönség elé a nyilvános myCopter Project Napon, Németországban (Aerospace Center, Braunschweig).