A versenyben magyar mérnökhallgatókból verbuválódott 10 gokartépítő csapat vesz részt. Hamarosan kiderül, hogy melyik csapatban nagyobb az innovációs faktor, kinek megy jobban a csapatmunka és ki bírja tovább a hónapokig tartó felkészülést és az ezzel járó álmatlan éjszakákat.
A Miskolci Egyetem senior ME-KART csapata megújult flottával indult neki az idei megmérettetésnek. A 2014-ben már versenyző és akkor az abszolút győztesnek járó babért is elnyerő senior csapat ezúttal egy önindítót és két, az akkumulátoros fűnyíróban használt motort kapott a Boschtól. Ezeket és a gokart gyári benzinmotorját felhasználva kell egy hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép is a csomag része volt, ebből pedig olyan önindítót kell tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának indításához. Ezen kívül radarral és kamerával kell ellátni a gokartot, ezek segítségével megvalósítva a sávtartás, az adaptív sebességtartó automatika és a vészfékezés funkciókat.
Élvezetes pillanatok voltak a csapat életében, amikor a sávtartó kamerát a tesztelés közben napszemüvegbe, sapkába öltöztették be, ezzel megnevettetve minden arra járót. A tavalyi győztesek idén sem elégednek meg a versenyt kiíró óriáscég elvárásaival, maguk számára még magasabb mércét állítottak. Minden lehetőséget, minden pillanatot kihasználnak, hogy elképzeléseik, megvalósításaik bombabiztosan működjenek.
A találékonyság nem áll messze a magyar elmétől, így nem lehetetlen, hogy a miskolci hallgatók közül kerül ki az a mérnök, akinek a teljesen automatizált járművével utazunk 20 év múlva rokonlátogatóba.
Április 18-án mindenkit szeretetettel várnak a budapesti Papp László Sportarénába és szívesen engednek majd betekintést a műhelytitkokba.