2024. július 28. Szabolcs
Íme, a Toyota retrója, ami csúcstechnikát takar és soha nem romlik el
origo.hu
|
2017. október 17. 09:58
|
frissítve: 2017. október 19. 08:40
Kevesen ismerik, pedig a kizárólag Japánban forgalmazott Century a Rolls-Royce-okkal is állja a versenyt, ha luxusról van szó - nem véletlen, hogy a japán császár is ilyet használ. Ötven év alatt eddig csak egyetlen modellváltása volt a típusnak, idén lesz a második.

toyota-century-luxus-3.jpg

Képek: Toyota

A Century harmadik nemzedéke a 2017-es Tokiói autószalonon mutatkozik be, október végén. Továbbra is a japán piacon lesz csak elérhető a modell, amely külsejében ismét alig változott elődjéhez képest. Azonban a hosszát 6,5 centivel megnövelték, így már 5,33 méteres, amivel a hosszított Mercedes S-osztálynál is nagyobb parkolóhelyet igényel. A tágas belső térre garancia a megnövelt, 3,1 méteres tengelytáv és az 1,5 méteres magasság is. Az előző Centuryhez képest csökkent a küszöb és a padló közti magasságkülönbség, és az ajtó is magasabb nyílást tár fel, így érezhetően kényelmesebbé vált a ki- és beszállás a hátsó ülésekre.

toyota-century-luxus.jpg

A korábbi ötliteres V12-es helyére egy ugyanekkora, de már V8-as motor került közvetlen befecskendezéssel, amihez az Lexus LC második generációs hibrid hajtását kapcsolták. A bolygóművekkel megvalósított fokozatmentes erőátviteli rendszert úgy programozták, hogy hat virtuális fokozata legyen, ami a hagyományos, négyfokozatú automatával együtt összesen már 10 sebességfokozatot jelent.

Valójában csak álca a konzervatív külső, a lemezek alá a Toyota a legfrissebb technológiákat pakolta. Adaptív LED-fényszórók pásztázzák az utat, a kényelemre hangolt futóműhöz speciális, hangszigeteléssel ellátott, magas oldalfalú gumikat fejlesztettek, amelyek az úthibákat és a gördülési zajt is hatékonyan nyelik el. Ezenkívül egy aktív zajkioltó rendszer is dolgozik a beltérben, amely a 20 hangszórós hifin keresztül a nemkívánatos zajokat ellentétes frekvenciájú hangok kibocsátásával semlegesíti.

toyota-century-luxus-4.jpg

A belső teret a hátsó utasok köré tervezték, akik fényűző, ággyá alakítható, elektromosan kihajtható lábtartóval ellátott, masszírozós fotelekben foglalhatnak helyet. Ezek alapesetben tiszta gyapjúból készített, rugalmas és puha kárpitozást kapnak, amit kívánságra természetesen valódi bőrrel is lehet helyettesíteni. Az üléseket a könyöklőben kialakított érintőképernyőről lehet vezérelni, hasonlóan a négyzónás klímaberendezéshez vagy a hátsó szórakoztató rendszerhez.

toyota-century-luxus-2.jpg

Az első Centuryt 30, a másodikat 20 évig gyártották, ennek alapján a mostani nemzedék is legalább 10 évig piacon lesz. Kár, hogy Európába nem hozzák el, mert múltidéző formájával üde színfoltot jelentene az ultraluxus szegmensben a Bentley Mulsanne-ok, Mercedes-Maybach S-osztályok és a Rolls-Royce Phantomok mellett.

A teljes cikket, amiben bemutatják a korábbi modelleket, az Origo oldalán olvashatják el.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat