Az Országos Egészségfejlesztési Intézet indította a kampányt, amelyhez a két legnépszerűbb hazai labdarúgóklub, a DVTK és az FTC játékosait kérték fel.
– Fontos az, hogy olyan embereket nyerjünk meg ehhez a kampányhoz, akik népszerűek, akiken keresztül a nagyközönséget el tudjuk érni. Ezért választottuk Magyarország talán két legnépszerűbb csapatát, Budapestről a Ferencváros három játékosa, illetve Miskolcról három diósgyőri játékos szerepel majd az egyenként 30-40 másodperces, almaevést reklámozó filmecskében – mondta el Madarász Gábor, az Országos Egészségfejlesztési Intézet kommunikációs munkatársa.
Mint megtudtuk, a kampány indokolt, ugyanis a hazai zöldség és gyümölcsfogyasztás a fele annak, amit az Egészségügyi Világszervezet, a WHO javasol. A forgatáson résztvevő DVTK labdarúgókat mindez nem érinti, ők ugyanis több almát is elrágcsáltak a forgatás során. A piros-fehér csapatból Elek Ákos, Kádár Tamás és Bacsa Patrik részvételével készült kisfilm.
Az országos kampány egyik leglátványosabb eleme az ezer fő részvételével zajló Guinness-rekordkísérlet. December ötödikén, Budapesten, az egyszerre, egy helyen végrehajtott almaevés rekordjának megdöntése a cél.