2024. május 16. Mózes, Botond
Kétszáz autóbusszal fiatalítanák a járműparkot
Kóródi Tímea
|
2015. február 13. 17:39
|
frissítve: 2015. február 15. 15:55
Korszerűbb járművek érkezhetnek és a menetrendet is az utasok igényeihez igazítaná az Észak-magyarországi Közlekedési Központ. A vállalat három volántársaság, a Borsod, a Szabolcs és Hajdú Volán egyesülésével jött létre januárban. Az összevonás kapcsán a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elsőként Miskolcra látogatott pénteken.

volan_150213_fkcs_23.jpg

Fotó: F. Kaderják Csilla

A Búza téri pályaudvaron napjában több száz busz fordul meg, a járművek átlagéletkora meghaladja a 14 évet. A Mercedes csuklós autóbuszok 10 év körüli életkorúak, a javítóműhelyben azonban találni 25-30 év közötti autóbuszokat is. A helyszín a Volán Szondi György utcai műhelye. Itt jelenleg 180 buszt javítanak, néhányat teljesen újraépítenek, hogy újra forgalomba állhasson.

volan_150213_fkcs_9.jpg

A Borsod Volán január 16-ától megszűnt. Létrejött az Észak-magyarországi Közlekedési Központ, ami a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volánt egyesíti. Az összevonással a társaság gazdaságosabban működik, és így több pénz jut majd fejlesztésre is.

Sárközi György, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, a három társaságnál az összeolvadás után mintegy 14 év körüli a járművek átlagéletkora. Ez azt jelenti, hogy az újabb buszok mellett vannak koros, akár 30 éves járművek is.
– Ezek lecserélésére mindenképpen szükség van, de inkább úgy mondanám, hogy elengedhetetlen minden 20 év feletti jármű cseréje – fogalmazott a vezérigazgató.

volan_150213_fkcs_4.jpg

A társaság a közeljövőben 200 új autóbusz beszerzését tervezi. Az összevonás kapcsán a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elsőként Miskolcra látogatott. Tasó László hangsúlyozta: leépítés a továbbiakban sem lesz.

– A közösségi közlekedés fejlesztésével Magyarország közlekedéspolitikája is arra irányul, hogy a munkahelyek száma gyarapodjon – hangsúlyozta az államtitkár. Tasó László hozzátette: a Miskolcon tapasztalt munkakultúra és hozzáállás sok esetben pótolni tudja a feltételrendszer gyengeségét.

Az új észak-magyarországi közlekedési cég 3200 embert foglalkoztat, a csaknem ezer autóbusz évente mintegy 80 millió utast szállít 3 megyében, mintegy 5500 kilométer vonalon. A buszállomány frissítése mellett a következő években a menetrendeket is átalakítják, természetesen az utasok igényeinek megfelelően.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat