A Búza téri pályaudvaron napjában több száz busz fordul meg, a járművek átlagéletkora meghaladja a 14 évet. A Mercedes csuklós autóbuszok 10 év körüli életkorúak, a javítóműhelyben azonban találni 25-30 év közötti autóbuszokat is. A helyszín a Volán Szondi György utcai műhelye. Itt jelenleg 180 buszt javítanak, néhányat teljesen újraépítenek, hogy újra forgalomba állhasson.
A Borsod Volán január 16-ától megszűnt. Létrejött az Észak-magyarországi Közlekedési Központ, ami a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volánt egyesíti. Az összevonással a társaság gazdaságosabban működik, és így több pénz jut majd fejlesztésre is.
Sárközi György, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, a három társaságnál az összeolvadás után mintegy 14 év körüli a járművek átlagéletkora. Ez azt jelenti, hogy az újabb buszok mellett vannak koros, akár 30 éves járművek is.
– Ezek lecserélésére mindenképpen szükség van, de inkább úgy mondanám, hogy elengedhetetlen minden 20 év feletti jármű cseréje – fogalmazott a vezérigazgató.
A társaság a közeljövőben 200 új autóbusz beszerzését tervezi. Az összevonás kapcsán a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elsőként Miskolcra látogatott. Tasó László hangsúlyozta: leépítés a továbbiakban sem lesz.
– A közösségi közlekedés fejlesztésével Magyarország közlekedéspolitikája is arra irányul, hogy a munkahelyek száma gyarapodjon – hangsúlyozta az államtitkár. Tasó László hozzátette: a Miskolcon tapasztalt munkakultúra és hozzáállás sok esetben pótolni tudja a feltételrendszer gyengeségét.
Az új észak-magyarországi közlekedési cég 3200 embert foglalkoztat, a csaknem ezer autóbusz évente mintegy 80 millió utast szállít 3 megyében, mintegy 5500 kilométer vonalon. A buszállomány frissítése mellett a következő években a menetrendeket is átalakítják, természetesen az utasok igényeinek megfelelően.