Gorove László kiemelte, hogy minden gép két hajtóművel rendelkezik, de meghibásodásuk esetén egy hajtóművel is képesek a feladat végrehajtására.
A két utolsó, a szentesi és a debreceni bázis légi járműveinek cseréjével teljessé vált a gépállomány korszerűsítése, ezzel Magyarország megfelel az unióban október 29-tól életbe lépő szabályozásnak. A váltás nélkül az érintett mentőhelikopterek – amiket még a pápa 1991-es magyarországi látogatásakor vásárolt az OMSZ – már nem repülhettek volna lakott terület fölött. A most üzembe álló két EC 135 típusú helikoptert az állami tulajdonú kft. sikeres közbeszerzést követően, az osztrák HeliAir Gmbh-tól 2016 márciusáig bérli.
A balatonfüredi, budaörsi, sármelléki, pécsi, szentesi, miskolci és debreceni bázisról felszálló hét helikopter évente 2500 mentési feladatot lát el – mondta az igazgató.