A színpompás, őszi Bükkben zakatoló szerelvény, több mint hat év üzemszünet után, az első személyvonat lesz, ami ismét eljut a vonal végpontjáig. Ezen a napon két alkalommal is indul majd különvonat a Dorottya utcai állomásról Mahócára, valamint lesz egy fotósvonat is a vasútfényképezés szerelmeseinek.
A kisvasút barátainak önmagában is élményt jelent majd, hogy ismét kisvonattal utazhatnak a szárnyvonal teljes hosszán, ám ezen felül további érdekes programokat is ajánlanak Mahóca környékén.
A szerelvény az időjárásnak megfelelő összeállításban, nyitott és zárt személykocsikból áll, előttük pedig a LÁEV két C-50-es kismozdonya szolgál majd.
A vezetett programok keretében lehetőség lesz megnézni a mahócai ménest, ahol meg lehet ismerni az egyedi szépségű, magyar furiosót, vagy az ősi legendák lovát, a türkmén akhal-tekét. De el lehet sétálni a Varbói-tóhoz, ki lehet próbálni a kalandparkot. Vissza lehet sétálni a 2,7 kilométer hosszú Varbói Erdei Tanösvényen Andókútra – vagy le is lehet ott szállni, hiszen az az utolsó előtti megálló –, ahol mesébe illő erdei tisztáson forrás és forrástó várja a piknikezőket.
De be lehet járni a kisvasút néhai, Mahóca – Farkasgödör – Örvénykő közötti nyomvonalát, a mintegy nyolc kilométeres már megszűnt vonalszakaszon még ma is számos emléke fedezhető fel az egykori kisvasútnak. De Mahócáról egy könnyed túrával el lehet jutni a Garadna völgyébe vagy Lillafüredre is – onnan pedig akár a fővonalon közlekedő kisvonattal is hazatérhetünk.
A délelőtti mahócai érkezés után a szerelvény egyik része fotósvonatként tesz egy fordulót a Mahóca – Ortástető – Mahóca útvonalon. Az út során a hat éve nem járt szakasz legszebb pontjain lehet majd megörökíteni a szerelvényt. Az első kirándulóvonat délelőtt fél 10-kor, a második délután 1 óra 10 perckor indul Miskolcról, és fél 12-kor, illetve negyed 4-kor indulnak vissza Mahócáról.