Már első próbaútján is jól hasított a jármű. Akkor még kasztni nélkül, ám hatalmas iramban rótta a köröket a kis autó. A kész gokart tetőtől talpig egyedi tervezés, a jármű minden elemét miskolci mérnökhallgatók építették.
A sportkocsira emlékeztető kasztnit formatervező álmodta meg. De nem csak az autó külseje egyedi: hibrid hajtás került bele, azaz benzinnel és elektromos motorral is működtethető. Kiss Dávid, a ME-Kart csapat vezetője elmondta, nagyon sokat tervezték a járművet, a hajtással, a kormánnyal, az önindítóval is rengeteget foglalkoztak. „Ami villamos rész van a gokartban, az mind saját tervezés”, emelte ki.
A munka pedig nem volt hiábavaló. A hétvégi Go-Kart! – Go-Bosch versenyről három aranyserleget is hazahozott a miskolci csapat. A Legokosabb Gokart és a Legjobb Csapat díja mellett az abszolút győztesnek járó díjat is bezsebelték. Kiss Gábor, a Miskolci Egyetem gépész hallgatója elmondta, a legnehezebb a csapatmunka volt, hiszen egy komplex hajtóművet kellett tervezniük.
– Számomra a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy más gépészekkel együtt, egy időben, de külön helyen kellett megtervezni egy komplett egységet – mondta.
A versenyen 8 felsőoktatási intézmény 10 csapata indult. A miskolci team vezetője szerint a megmérettetés a mérnökhallgatók elhelyezkedését is segíti. Trohák Attila, az Automatizálási és Infokommunikációs Intézeti Tanszék adjunktusa elmondta, az elhelyezkedés szempontjából ez egy nagyon jó lehetőség számukra. Többen elhelyezkedtek már a Budapesti Fejlesztő Központban, a miskolci üzemekben – akár már a tanulmányaik mellett, gyakornoki pozícióban.
A Miskolci Egyetem csapata 1,5 millió forintot kapott a győzelemért járó díj mellé. Jövőre ebből építhetik meg a következő versenyre új álomautójukat.