Országos napilapok, magazinok, televíziós és rádiós csatornák képviselői személyesen járhatták be a helyszíneket és tapasztalhatták meg azokat az élményeket, amelyekre Miskolc a legbüszkébb. A vendégeknek a turisztikai látványosságok mellett a város őszi programjait is ajánlották. Ilyen a hétvégén kezdődő Cinefest, vagy a Barlangfürdő, ahol szauna estek kezdődnek.
A Diósgyőri vár kézműves bemutatókkal és interaktív foglalkozásokkal, a Lillafüredi Kalandpark további sportos kalandokkal, a Múzeum őszi fesztivállal készül.
A Miskolci Turisztikai Szervezet saját programokkal, minden hónap harmadik vasárnapján termelői nappal várja az érdeklődőket.A szervezet kedden a média képviselőivel együtt ünnepelte negyedik születésnapját.
„Mi az olvasóinknak tudunk tudósítást adni arról, hogy mennyi sok minden szépet lehet itt látni. Voltunk libegőzni, voltunk várlátogatáson, kalandparkban úgy hogy mindenkinek csak ajánlani tudom Miskolcot." - mondta Pusztai Zsuzsa, a Piac és Profit Üzleti Magazin, kereskedelmi igazgatóhelyettese.
Az esemény egyúttal arra is jó volt, hogy a TDM munkáját is bemutassák a vendégeknek. Az Operafesztivál, a Filmfesztivál fejlesztése és támogatása ugyanolyan fontos a város számára, mint a belváros további rehabilitációja, vagy a strandfejlesztések.
„A város vonzerejét és imázsát mi komplexen szeretnénk fejleszteni és végiggondolni. Ennek az egyik eleme az, hogy a turizmust és a kultúrát, a város épített környezetét mi egy egységes egésznek gondoljuk a rendezvényekkel, eseményekkel együtt." - fogalmazott Kiss Gábor, alpolgármester.
Az alpolgármester elmondta, hogy a következő uniós időszakban Miskolc több mint 35 milliárd forintot költhet fejlesztésekre. Ebből jelentős összeg jut majd a turizmus és a gazdaság fejlesztésére is.