2024. augusztus 19. Huba
„Óriási üzleti értéke van az együttműködésünknek”
dvtk.eu
|
2017. december 19. 09:44
|
frissítve: 2017. december 20. 18:09
Viszonylag ritka ma Magyarországon, hogy egy sportklub életében kiemelt támogatóként megjelenő sikeres vállalkozás első embere civilben szurkolója is legyen a klubnak. Sándor Attilával, a Miskolc Autó cégvezetőjével beszélgettünk.

miskolc_auto_jegesmedvek.jpeg

Forrás: dvtk.eu

- Mikor kezdődött a DVTK-val való személyes kapcsolatod?

- Két meghatározó élményem van. Gyermekkoromban keresztapám a kajak-kenu szakosztálynál dolgozott. Ötévesen ebből annyi van meg egy kisgyereknek, hogy kint van a Csorba-tavon, süt a nap, a keresztapja ott ül a stégen és fütyül. Akkor még nem nagyon tudtam, hogy ez mit jelent. Mikor kicsit idősebb, 14 éves lettem, volt egy DVTK - FTC meccs. Mi Kazincbarcikán laktunk és emlékszem, hogy mindenképpen el akartunk jönni rá. Édesapám elfoglalt ember volt, a BorsodChem-ben dolgozott. Emlékszem, már indulnunk kellett volna, ő pedig még mindig nem ért haza, nekem már a könnyem csorgott, hogy nem fogunk ideérni. Ez beleégett az emlékeimbe. A meccsre már nem nagyon emlékszem, a nyolcvanas években történt, de meghatározó élmény volt, hiszen a kazincbarcikai stadion után egy teltházas DVTK mérkőzés teljesen más dimenzió. Szurkoltam az évek alatt a Kinizsinek a jégpályán, a barátaimmal ott fagytunk meg és ittuk a „kettest”, valamint a Király-érában, a 90-es években sokat jártam kosár meccsekre.

- Mennyire magától értetődő az, hogy egy sikeres miskolci vagy borsodi vállalkozásnak a DVTK mellé kell állnia? Az elmúlt évtizedekben sokat hallhattuk klubvezetőktől és a lelátón is, hogy csak akkor lehet igazán sikeres a DVTK, ha a helyi vállalkozók is úgy döntenek, érdemes együtt gondolkodni.

- Korábban volt benne kockázat, de a DVTK neve és címere Magyarországon mára olyan brand lett, hogy ha mellé tesszük az általunk képviselt világmárkák logóit, akkor teljes mértékben szinkronba hozhatók. Azt is nagyon jó látni, hogy jó kezekben van a DVTK, láthatjuk, hogy milyen beruházások zajlanak jelenleg is a Diósgyőrnél, akár saját, akár állami, akár pályázati forrásból. Aki ennyit fektet be, ennyit dolgozik a jövőn, azt nem gondoljuk, hogy olyan típusú vállalkozó, aki egy-két éven belül itthagyja Miskolcot. Mi, magyarok azt szoktuk meg, hogy a sport non-profit, de ha kitekintünk a világba, akkor azt láthatjuk, hogy a sport nagyon komoly üzlet. A cél az kellene, hogy legyen, hogy tényleg üzleti alapokon működjenek a sportegyesületek, hiszen akkor lesz utánpótlásra is fedezet, és abból kijöhet egy olyan sportmenedzselés, amiben nekünk is szerepünk lehet, és amit szeretnénk is támogatni.

- Visszakanyarodva a lelátói életedre, nem lenne kötelező ott lenned a meccseken, nincs kőbe vésve, hogy meg kell jelenned, mégis gyakran találkozunk a DVTK csapatainak mérkőzésein.

- Számomra példaértékű, ahogy egy sportoló a színfalak mögött dolgozik, keményen edz, hogy sikeres legyen és megfeleljen a lelátó népének is. Mi is dolgozunk és havonta, évente értékeljük a teljesítményünket, de mi nem kapunk olyan visszajelzéseket a szurkolóktól, vagy a sajtótól, mint ők, nem vagyunk annyira reflektorfényben, nincs akkora megfelelési kényszer. Sokat gondolkodtunk a kereskedésben, hogy mitől tudunk jobbak lenni. Arra jutottunk, hogy hitelesnek kell lennünk. Ahhoz, hogy hitelesek legyünk, hogy megbízzanak bennünk az ügyfelek, kell, hogy legyen arca a kereskedésnek. Amikor megjelenek a fehér hajammal, mindenki tudja, hogy Miskolc Autós vagyok, megszólítanak a lelátón, a VIP-ben, ez néha már furcsa is, mert szurkolni mennék ki, de jól eső érzés is, hiszen a mi szakmánk is 24 órás. Azt szokták mondani, hogy a jó értékesítő 24 órában értékesíti az autót. Azt gondolom, hogy ha én az arcomat adom a kereskedéshez, akkor az ügyfelek is azt gondolják, hogy nem egy tulajdonos van a felhők felett, hanem onnantól személyessé válik. Sok ügyfelünk azért jön el hozzánk Budapestről is, mert nálunk családias a hangulat, attól függetlenül is, hogy ekkora a cég. Én ezért is járok a lelátóra szurkolni és ezért járok a VIP-be. Néha persze kapok én is, hogy mit rontottunk el, de nagyon sok hozadéka van. A kollégáimat is ösztökélem arra, hogy jöjjenek ki, legyenek ott, mert a személyükkel kapcsolják össze az autózást. Az autókereskedés egy személyes dolog, mi egy kicsit olyanok vagyunk, mint a nőgyógyász. Az első a bizalom, és csak utána kezdünk el beszélgetni az üzletről. Őszinte leszek, nagyon sok üzletet hozok a lelátókról.

- Ezek szerint ez tudatos döntés volt?

- Az életben nagyon sok dolog van, ami tudatos, de sok minden van, ami nem az, ami a neveltetésedből, a gondolataidból jön, ami ösztönös, és csak utólag derül ki, hogy egy nagyon jó döntés volt. A Diósgyőrrel való együttműködés is ilyen. Ha évekkel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy ez ide fogja kinőni magát és mind a két félnek egy nagyon gyümölcsöző kapcsolata lesz belőle, akkor kinevetem. Jelenleg a DVTK családban 41 autónk van, ami nagyon sok, és óriási üzleti értéke van.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat