A változással a következő ügytípusok intézhetőek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal bármelyik adóigazgatóságán:
– adó-, együttes adó-, jövedelem- és illetőségigazolás kiadása,
– adóazonosító/adószám/vámazonosító szám kiadása,
– egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettség bejelentéssel kapcsolatos ügyintézés,
– az adózó adófolyószámlájával és bevallásaival kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása,
– az adózó személyi jövedelemadó bevallásaival kapcsolatos ügyintézés,
– a telefonos ügyintézést lehetővé tevő ügyfélazonosító-számmal kapcsolatos ügyintézés,
– a személyi jövedelemadó meghatározott részének felajánlásáról szóló rendelkező nyilatkozatok átvétele és nyilvántartásba vétele,
– az adózó állandó meghatalmazottjának, megbízottjának bejelentésével kapcsolatos ügyintézés,
– az adózóra vonatkozó egységes adóalany- és ügyfélnyilvántartásban szereplő adatokkal kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása,
– a legfeljebb 180 napos munkaviszonnyal rendelkező 25 év alatti pályakezdő munkavállaló után érvényesíthető szociális hozzájárulási adó adókedvezménye igénybevételéhez szükséges igazolással kapcsolatos ügyintézés,
– a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet szerinti működő adóalanyként történő nyilvántartásba vétellel, működő adóalanyi státusz igazolásával kapcsolatos ügyintézés,
– a 10 000 Ft-ot meghaladó eljárási illeték megfizetése, és az illetékköteles irat illetékkiszabásra történő bemutatása tényének igazolása.