Ezen felül a román alapkamatot nyolc százalékkal meghaladó kamat kifizetésére kötelezték a Chevront, amit a 2014 novembere óta a kártérítés majdani kifizetéséig eltelt időszakra számolnak fel.
A párizsi Nemzetközi Kereskedelmi Kamara mellett működő kereskedelmi döntőbíróság szerint a Chevron nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit. A Chevron 2011-ben kötött koncessziós szerződéseket, hogy három dobrudzsai térségben - Costinesti, Vama Veche, illetve Adamclisi települések közelében - kőolaj- és földgázlelőhelyek azonosítása érdekében végezhessen próbafúrásokat.
Három év múltán közölte az ANMR-vel, hogy lemond a három koncesszióról, a román hatóság azonban nem volt hajlandó kibocsátani a koncessziós szerződés lezárásáról szóló dokumentumokat, mert a Chevron nem fizette ki az úgynevezett "minimális kitermelési program" elvégzéséhez szükséges összegeket.
A Chevron 2015-ben a párizsi döntőbírósághoz fordult, amely most a román államnak adott igazat.
Az amerikai vállalat korábban palagáz-lelőhelyeket is megpróbált feltérképezni Romániában, de 2015-ben úgy döntött, hogy kivonul az országból. A szénhidrogén-termékek világpiaci árának visszaesése mellett a Chevron lépése azzal állhat összefüggésben, hogy palagáz-projektje heves ellenállásba ütközött Romániában környezetvédő és településeiket féltő helyi lakosok részéről.