fotó: F. Kaderják Csilla"Miskolc nagyon jó helyszíne ennek a rendezvénynek, hiszen itt folyamatosan bővülnek a turisztikai látványosságok és a hozzájuk kapcsolódó attrakciók" – mondta a szakmai nap szervezője Elekes Zoltán, a Magyar Fesztivál Szövetség alelnöke. – "Számos sikeres program bizonyítja, hogy Miskolc sikeresen levetette a nagy, koszos iparváros mítoszát. Nemzetközi hírű fesztiváljai vannak, melyek közül az Operafesztivál és a Filmfesztivál kiérdemelte a kiváló minősítést."
Ehhez szemléletváltás és nagyon sok munka kellett. A turizmus és a vendéglátás új perspektívát nyithat Miskolcnak. Az eredmények pedig nem maradnak el.
"A város turisztikai vonzerejét bizonyítja, hogy tavaly közel félmilliárd forinttal nőtt a szálláshelyek bevétele, ami 30 százalékos vendégéjszaka és vendégszám növekedést jelent. Ez országosan is kiemelkedő" – hangsúlyozta Kiss Gábor, Miskolc alpolgármestere. – "Jelentős fejlesztések eredménye ez, melynek része többek között a Diósgyőri vár részleges újjáépítése, valamit a Pannon tenger kiállítás létrehozása."
Az alpolgármester szerint 2020-ig milliárdos források állnak majd rendelkezésre a Diósgyőr-Lillafüred tengely, a Belváros és történelmi Avas, valamint Miskolctapolca fejlesztésére. Ettől további nagyon komoly fejlődést várnak a szakemberek.
A helyi híres programok közül kettőt mutatott be Bíró Tibor, a Cine-Mis Nonprofit Kft ügyvezetője. Az egyik a Becherovka Kocsonyfarsang volt, amely idén is óriási tömeget mozgatott meg, és méltán volt népszerű az idelátogatók körében. A másik a szeptemberi Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál, amely mára Magyarország legnagyobb és legismertebb filmes eseménye lett.
"Idén már a tizenkettedikre készülünk" – mondta Bíró Tibor. – "A tavalyi sok tekintetben döntött rekordot, hiszen 20 ezer volt a nézőszám, több mint 500 szakmai vendéget fogadtunk és több mint száz újságíró tudósított róla. A bemutatott filmek száma meghaladta a kétszázat. Javában szervezzük a szeptember 11-20 közötti idei programot, jelenleg a nevezési időszakban tartunk."
Ahhoz, hogy Miskolc sikeres lehessen elsősorban a marketing tevékenység területén vállal jelentős feladatot a miskolci TDM szervezet.
"A turisztikai mobil applikációt úgy választottuk meg, hogy a legnagyobb rendezvények kiszolgálására is alkalmas legyen" – mondta Nagy Júlia, a miskolci TDM szervezet vezetője, a Magyar TDM Szövetség alelnöke. – Ez biztosítja, hogy a turisztikai szolgáltatásokat és a fesztivál információkat együtt kínáljuk a vendégeknek. Ez a jövő, mert így okostelefonon mindenki zsebben hordhatja az információkat. Emellett készülünk a turisztikai kártya bevezetésére is."