Csütörtök késő délután a szurkolói csoportok képviselői is megismerhették a diósgyőri aréna építésének részleteit, a rekonstrukció ütemtervét – olvasható az amigeleken.hu portálon.
Most készítik el a kivitelezési tervet és folynak a hatósági engedélyeztetések és vizsgálatok. A telkek átalakítása folyamatban van. Kiemelten kezelik a beruházást, hangzott el a csütörtök esti beszélgetésen. A kiviteli terv júliusban készül el, utána írják ki a közbeszerzési pályázatot. A közbeszerzési folyamat több hónapot vesz igénybe.
Ez év novemberében, decemberében lehet meg a közbeszerzési pályázat eredménye. Párhuzamosan az MVSC pályát is fejlesztik, azt szeretnék ugyanis, hogy az építkezés alatt ne kelljen más városba utaznia a DVTK-nak, hogy hazai mérkőzéseit lejátssza.
Az MVSC pálya kivitelezése 2015. szeptemberében kezdődik a pálya felújításával. Október, november hónapban előkészítő munkákat végeznek ott, hogy az őszi idény zárását követően azonnal elkezdhessék a napos oldal és a világítás átszállítását. Természetesen a jelenlegi lelátót felújítják és a kiszolgáló épület is bővülni fog. 2016. február végére az MVSC pálya alkalmas lehet a mérkőzések lejátszására. A tavaszi idényt itt kezdheti a DVTK. Folyamatos egyeztetések folynak ebben az ügyben az MLSZ-szel.
2016. elején kezdődhet meg a DVTK stadion bontása. A tervek szerint a munka 2017. tavaszán fejeződik be. Pontos hónapot még nem lehet mondani, de 2017. február és 2017 júliusa között.
Mint ismert, még januárban Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Miskolcon jelentette be, hogy 4,5 helyett nyolc milliárd forintot biztosít a kormány az új diósgyőri stadion felépítésére. Február elején aztán kiemelt jelentőségűvé nyilvánították a stadion rekonstrukcióját. A beruházás nemcsak a pályát érinti, a környéket is, megújítják a parkolókat, a bekötőutakat és a jövőben a vendégdrukkereket nem azon az útvonalon kísérik az arénába, ahol a DVTK-szurkolók jönnek a meccsre.
A tervezés során többen kiemelték a város részéről, hogy „a DVTK a szurkolóké!”. Ezen mottó jegyében többször egyeztettek a szurkolói csoportokkal a nemzetközi mérkőzéseken 15 ezer 300, míg hazai bajnokin – az ultra szektor székeinek kiszerelésével – 17 ezer 300 néző befogadására alkalmas új aréna kapcsán.
A miskolci mérnöki innováció, a kohászati múlt és a páncélos lovag szimbolikájához jól illeszkedő formát kapott az új stadion, amely a világon elsőként alumíniumhabból készült borítást kap. Ennek hangelnyelő tulajdonsága érvényesül, de belül a hang felerősítésével igazi katlanhangulatot jelent majd, látványban egyedülálló.