Kersten Bachmann, a Takata Corporation légzsák- és elektronikai üzletágának európai igazgatója várta kedd délután Kriza Ákos polgármestert, Pfliegler Péter alpolgármestert és Vécsi Györgyöt, a Miskolc Holding Zrt. elnökét.
A bejárás során elhangzott, hogy jelenleg szinte csúcsüzemben zajlik az építkezés, hiszen minden típusú munkafolyamat halad egyszerre. Épül az energiaellátás, a parkolók, minden épület különböző készültségi fokozatban van, miközben gipszkartonoznak, vezetékeket szerelnek, kötik a spinkler oltórendszert, szerelik a szellőzést.
Ennél is magasabb fokozatba kapcsolnak azonban két héten belül, 650-ről 1200-ra nő a munkások száma, és a belső kialakítások, a technológiák, gyártósorok szerelése, telepítése is elkezdődhet.
Az energiaközpont épülete gyakorlatilag kész, a vezetékek a legtöbb helyen már a föld alatt vannak, néhány helyen láthatóak még szabadon a fűtéscsövek. Mint Vargay Balázs, a Takata Safety Systems Hungary Kft. építési mérnöke elmondta, ez lesz a gyár szíve, innen látják majd el az egészet meleg vízzel, sűrített levegővel, a gépészeti rendszereket elektromos árammal, gázzal, az épületeket fűtéssel. A fűtési rendszer a PannErgy rendszeréhez csatlakozik, és geotermikus energiát használnak majd.
Az energiaközpont szomszédságában áll a kisebbik csarnok, ez az úgynevezett inflátorépület, itt a légzsák gázképző szerkezetét gyártják majd. Elhangzott, a hozzá tartozó kiszolgáló épületekben, illetve a csarnokban csak a napi felhasználáshoz szükséges mennyiségű robbanóanyagot tárolják majd, a többit az úgynevezett bunkerben, vagyis a szükséges törvényi, védelmi előírásoknak megfelelően kialakított épületben.
A nagyobbik, a légzsákgyártó csarnok, amely impozáns méretekkel rendelkezik, hiszen 150-szer 200 méteres, ugyanakkor tesztcsarnok és készáruraktár is kapcsolódik hozzá. Ebben az épületben is a villany, víz, fűtés, szellőzés szerelését végzik, néhol még a kitöltő falakkal, gipszkartonozással is dolgoznak.
A vendégek és házigazdáik kisétáltak a leendő kapu elé is, ahol a holding alvállalkozói dolgoznak, hiszen a Déli Ipari Park infrastruktúráját pályázati, illetve kormányzati támogatás segítségével építették ki. Így a Sajó-hidat is, amelyen begördül majd a forgalom az ipari parkba és a Takata gyárba, illetve az autópálya-kapcsolatot és a körforgalmat, amely a híddal szemben már kész, a virágosítása is megvan, csupán a közvilágításon dolgoznak a kivitelezők.