2024. október 15. Teréz
Tavaly rekordszámú tisztán elektromos hajtású személygépkocsi kelt el Európában
mti.hu
|
2019. február 27. 14:58
|
frissítve: 2019. február 28. 15:14
Az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE) adatai szerint tavaly rekordszámú, összesen 386 ezer darab tisztán elektromos hajtású személygépkocsi talált gazdára Európában, ami a kontinensen értékesített új autók 2,5 százaléka – közölte a Magyar Elektromobilitás Szövetség szerdán.

elektromos_auto.jpg

A közleményben kiemelték: az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre nő az elektromosautó-értékesítés aránya, igaz, mértékében elmarad az európai számoktól. Magyarországon 2018 első három negyedévében összesen valamivel több mint 1450 valamilyen elektromos hajtáslánccal bíró új autót értékesítettek. Az iparági becslések szerint az év utolsó hónapjaiban ez a szám további 200-300 gépjárművel növekedhetett – közölték.

Az AVERE adatai szerint az összeurópai éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40 500 darab elektromos hajtású járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedés. A magyarországi szakmai szervezet szerint a tavalyi év teljesítménye még nem tekinthető európai szinten sem áttörésnek, látszik azonban a folyamat, amelynek eredményeképpen a következő években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinensen.

Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő szövetség főtitkára a közlemény szerint elmondta, a tavalyi év ugyanakkor mégis fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban, ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos és elektromos hajtású, autók értékesítését Európában. 

Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése a szakember szerint az lesz a szektorban, hogy a hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a tisztán villanyhajtású gépjárművektől. Erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak – mutatott rá. Utalt arra is, hogy a magyar piacon még szükség van arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt, amihez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat