2024. május 20. Bernát, Felícia
Tavasszal kétszer két sáv kezd épülni – Arnót zajvédő falat is szeretne
Miskolc Tv/minap.hu
|
2016. augusztus 03. 16:37
|
frissítve: 2016. augusztus 05. 09:17
Zajvédőt falat szeretnének az arnótiak az épülő m30-as autópálya miatt – erről is szó volt azon a közmeghallgatáson, amit a Miskolcot Tornyosnémetivel összekötő új autópálya kapcsán tartottak a városházán.

kozmeghallgatas_gyorsforgalmi_ut_160803ml.jpg

Fotó: Mocsári László

A kétsávos régi 3-as úton naponta több ezer kamion lépi át az országhatárt, ezzel sokszor elviselhetetlenné teszik az út mentén élők mindennapjait, ezen segíthet az új autópálya.

A korábban gyorsforgalmi útként emlegetett szakasz, gyakorlatilag autópálya lesz, annak megfelelő szélességgel és sebességhatárral. Az M30-as meghosszabbítása a 3-as főúttal párhuzamosan fut majd Miskolctól, egészen a szlovák határig, Kassa irányába. A beruházásról közmeghallgatást tartottak.

kozmeghallgatas_gyorsforgalmi_ut_160803ml_1.jpg

-  Itt feltehetik a kéréseket, itt azonnal tudjuk orvosolni a problémákat és igényeket, hisz nagyon szűkös az időnk - mondta Csöbör Katalin – országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP).

Az egyik ilyen igény az arnótiak részéről érkezett. A tervek szerint a települést is érinti az új m30-as, a várható forgalomnövekedés miatt aggódnak a helyiek.

- Amikor hírét vettük a nyomvonal konkrét helyének, akkor máris fölmerült képviselőtestületünkben annak az igénye, hogy településünket egy zajvédő fallal védjük meg. A szakmai számítások szerint, a szabványok alapján ez nem kötelező, ennek ellenére mi ezt kérjük, indítványozzuk. Testületünk hozott is egy ezzel kapcsolatos döntést és bízunk benne hogy sikerrel fogunk járni – mondta Üveges István, Arnót polgármestere.

kozmeghallgatas_gyorsforgalmi_ut_160803ml_7.jpg

Az új, kétszer két sávos autópálya mentén több pihenő és csomópont is épül, de lesz benzinkút, tengelysúly mérő állomás és pályamérnökség is. A beruházás jelenleg a környezetvédelmi engedélyre vár, ha ez meglesz, utána az építési engedély következik majd, aztán pedig a szükséges területeket kell majd megszerezni.

- Akkor megindulnak a területszerzéshez és munkaterülethez szükséges területek megvásárlása, amiben első körben megkeressük a tulajdonosokat, amennyiben nem jön lére megegyezés, kisajátításban fogjuk megszerezni a beruházáshoz szükséges ingatlanrészeket – nyilatkozta Tüske Tamás, a  NIF Zrt. projektvezetője.

A kétszer két sávos autópálya megépítésére a támogatási keret csaknem 148 milliárd forint. A tervek szerint az építkezés jövő tavasszal kezdődhet, 2018-ban pedig már járható szakasza lehet a kibővített M30-asnak.

 

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat