Miskolc új logóján kirajzolódnak a hegyek és völgyek vonulatai, benne van az innováció és az intelligens megoldások üzenete. Az ábrában egy szív is felfedezhető, utalva a helyiek város- és vendégszeretetére.
Kiss János alpolgármester a szakmai beszélgetésen elmondta, a korábbi logó a turisztikára alapozott, azóta azonban megváltozott a város. – Miskolci gazdasági és kulturális tere teljesen átalakult. Sokkal többen dolgoznak, új gyárak épültek, erősödik a gazdaság. Újjáépítettük a Diósgyőri várat, készül az új stadion. Mindez szükségessé tette, hogy lecseréljük a logót, s az új embléma megmutassa, milyen üzeneteket hordoz ma a város – hangsúlyozta az alpolgármester. – Az új brandet nem csupán a miskolciakban szeretnénk felépíteni, hanem az ország és a világ felé is. Miskolc ugyanis már nem az a vesztes város, amilyen kép 1990-es években kialakult róla, hanem egy optimista és nyertes település – tette hozzá Kiss János.
Az alpolgármester úgy fogalmazott, az elkövetkező hét-nyolc év a kitörés ciklusa lehet. – Egyre többen veszik fel büszkén a Miskolc pólót. Szeretnénk, ha elsőként az jutna eszükbe az embereknek Miskolcról, hogy ebbe a városba jó jönni tanulni vagy éppen befektetni – hangsúlyozta az alpolgármester.
Marien Anita, a Midmar Kft. szakmai vezetője elmondta, tavasszal megkérdezték a miskolciakat, mit tartanak a város emblematikus épületének, s melyik az a terület, amely Miskolcra szerintük leginkább jellemző. – Tapasztalataink szerint a miskolciak azt érzik, hogy a város nagyon széles palettát mutat kifelé, nem beszélhetünk egyetlen konkrét szimbólumról vagy területről – fogalmazott a szakember. Véleményét megerősítette Piskóti István is, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, és aki szintén részt vett a reprezentatív kutatásban.
Az arculattervező grafikuscsapat vezetője, Jeney Ákos az alkotás folyamatáról úgy nyilatkozott, a "Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!" elvet követték. Azt akarták, hogy az arculat legyen perspektivikus, jövőorientált, ugyanakkor utaljon az alapokra is. Legyen miskolci, ugyanakkor legyen értelmezhető a nagyvilágban. Ezekkel a kitételekkel készítettek el tizenöt-tizenhat tervet. Jeney Ákos kiemelte, az M betű, azon túl, hogy Miskolc kezdőbetűje, az ábécé legstabilabb betűje is, a szimmetriájából adódóan.
A város új logója négy különböző szimbólumot rejt magában: Egy szívet, utalva arra, hogy a miskolciak vendégszeretőek; Daraboltságot, mivel a város részekre van osztva, így több elemből alkot egy egységet a logó is; Zöld színű, mert ez a természet színe, és a vidéki városok közül Miskolcon van a legtöbb zöld felület; Asszimmetrikus, hogy jelezze, egy fejlődő, fiatalos és lendületes városról van szó – hangoztatta a grafikuscsapat vezetője.
Jeney Ákos arról is szólt, hogy számos projektben vett már részt munkatársaival. – Egyetemistaként az intézmény beiskolázási arculatán tevékenykedtünk, új arculatot készítettünk a Digitális közösség kapcsán, emellett dolgoztunk a színháznak és a Holdingnak is. Egyetemi éveink után alapítottuk meg cégünket, mellyel szeretnénk összefogni, itt tartani a tehetséges miskolci fiatalokat - emelte ki.
A logó és az új arculat októberben Budapesten, az Automotive Hungary szakkiállításon debütált. Á. Tóth József, az Á.Tóth és Barátai Produkciós és Reklámügynökség Kft. ügyvezető-tulajdonosa a megbeszélésen sajnálatát fejezte ki, hogy nem vehetett részt a logó megalkotásában. Czap László, a Miskolci Egyetem intézményfejlesztési és kapcsolati ügyekért felelős rektorhelyettese elismerőne szólt a logóról, mint mondta, ő maga is vonzódik a geometriai formákhoz. Szerinte a város ezzel a fiatalos logóval remélhetőleg még nagyobb lendületet kap majd. Bihall Tamás, a BOKIK elnöke szerint a logó logikája kerek és hűen tükrözi Miskolc ipari státuszát is.
A szakmai beszélgetésen elhangzott, hogy a logócseréket és az arculatváltást 2018 közepéig tervezi megoldani a városvezetés.