2024. november 09. Tivadar
Még szép, hogy Diósgyőrben javított kerékpárokon gördül a lillafüredi kisvasút!
Kujan István
|
2015. szeptember 29. 15:46
|
frissítve: 2015. szeptember 30. 20:06
A kisvasút régi, lekopott abroncsait Diósgyőrben, a DVK Gépgyár Kft. üzemeiben javítják. A cég főleg exportra gyárt és újít fel vasúti kerékpárokat, de a LÁEV mellett a MÁV-val is üzleti kapcsolatban állnak. A tulajdonos fokozatos gazdasági fellendülést vár a következő időszakban – nemcsak a múltja szép tehát a 100 éves diósgyőri gépgyártásnak, a jövője is biztatóan alakul.
Nem

    A lillafüredi hegyi pályán bizony kopik a kerék, így újra kellett profilozni a lillafüredi kisvasút kerekeit. Mint Mátrai Imre, az Északerdő Zrt. Lillafüredi Állami Erdei Vasút üzemigazgatója elmondta, a 60-as évek elején készült mozdonyok felújításának a részét képezi a kerékpárok javítása.

dvk_gepgyar_150929ml_24.jpg

Többek között ezeket a kerekeket is bemutatták a DVK Gépgyár Kft. üzemeiben, ahol kedden ünnepelték a 100 éves diósgyőri vasúti kerékpár- és gépgyártást. Az óriási csarnokban jelenleg több mint 50-en dolgoznak – korábban azonban ez a szám meghaladta a 250-et is, tudtuk meg Zaciera Lech Zbigniewtől. A cég tulajdonosa és ügyvezető igazgatója ismertette, 2007-ben vette meg az üzemet, aztán 2014-ben tulajdonosváltás előtt állt a cég, de ez végül meghiúsult. Így újra fel kell építeniük magukat: újrakezdték a piaci munkát, megkötötték az új szerződéseket a következő évre.

dvk_gepgyar_150929ml_21.jpg

– Fokozatos gazdasági fellendülést várunk, növelni fogjuk a létszámot is. Szeretnénk újra 250-300 embert foglalkoztatni, három műszakban – hangsúlyozta a cégtulajdonos. Hozzátette, megújították az összes nemzetközi minősítésüket, így Európában gyakorlatilag bárhová képesek exportálni. Ez is a cél, így nem véletlen, hogy a 100 éves évforduló ünneplésére meghívást kaptak a német, svájci, francia, lengyel, cseh és szlovák partnerek is. Az exportpiacok mellet ugyanakkor fontos a DVK Gépgyár számára a belföldi piac is. Zaciera Lech Zbigniew elmondta, szeretnék a MÁV igényeit is kielégíteni.

dvk_gepgyar_150929ml_29.jpg

„Manapság hatalmas szó, ha valami fennállásának 100 éves évfordulóját ünnepelhetik” – emelte ki a keddi ünnepségen részt vevő lengyel nagykövet. Roman Kowalski óriási potenciált lát Miskolcon, a város nagyon komoly ipari központ volt, erre most is lehetne építeni. Hozzátette, Miskolc Lengyelországhoz viszonylag közel van, ezt szintén ki lehetne használni. Már csak azért is, mert – mutatott rá a nagykövet – „fantasztikus a gazdasági kapcsolat Lengyelország és Magyarország között”, és a kis- és középvállalkozások pozitív helyzetben vannak.

dvk_gepgyar_150929ml.jpg

A 100 éves évforduló ünneplése az eddigi eredmények, tapasztalatok összegzésére is lehetőséget adott. Ugyanakkor a DVK Gépgyár tulajdonosa nagyon bízik abban, hogy a következő 100 év pénzügyi stabilitását, gazdasági fellendülését is sikerül megalapozni a következő időszakban.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat