Mint Nyíri László elmondta, a nyári karbantartási időszakban egyebek mellett újrahitelesítették a hőmennyiségmérőket, kicseréltek több elavult vezetéket. Elvégezték a hőközponti felújításokat, a hőcserélők vízkőmentesítését, és más berendezések karbantartását is. Rendszerük szeptember elejére készen állt a fűtés indítására. A fűtési idény a jogszabályok szerint szeptember 15-ével kezdődik el hivatalosan. Ez természetesen még nem jelenti a fűtés automatikus elindítását, de a távhőszolgáltatók rendszerének ekkor már készen kell erre állnia. - A zavartalan fűtési idény érdekében azonban nem csak a szolgáltatónak, hanem a lakóközösségeknek is vannak feladatai – emelte ki az igazgató.
Az egyik legfontosabb, hogy a radiátorszelepeket maximális nyitási helyzetbe kell állítani. Ezzel tudják segíteni, hogy a rendszerben lévő levegő eltávozzon. A fűtés beindulását követően, a szelepeket már a kívánt hőmérsékletnek megfelelő állásba kell fordítani. Minden évben javasolják az egynapos rendszerfelmelegítés elvégzését is. Az október eleji két napos fűtés gyakorlatilag egy próbafűtést helyettesített. Ez a próbafűtés lehetőséget nyújtott arra, hogy időben észleljék a fűtési rendszer működési hiányosságait. A próbafűtés költségeként a távhőszámlában csak a ténylegesen felhasznált hőmennyiség díja jelenik meg.
Nyíri László elmondta, a fűtést az időjárási előrejelzések alapján, a lakóközösségekkel kötött üzemviteli megállapodásnak megfelelően indítják be, folyamatosan, vagy szakaszosan. – A hőközpontjainkban lévő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, mekkora hőmennyiséget kell betáplálni a rendszerbe ahhoz, hogy a lakások melegek legyenek. Amennyiben melegszik a külső hőmérséklet, az automatika lezárja a fűtést. Ha azonban elkezd hűlni a levegő, az automatika érzékeli ezt, és elkezdi felfűteni a fűtőtesteket. A MIHŐ Kft. igyekszik megfelelő komfortérzetet biztosítani a lakásokban és csökkenteni a fogyasztók költségeit. Természetesen lehetőség van arra, hogy a lakóközösségek a megállapodástól eltérően rendelkezzenek – hangsúlyozta az igazgató.
Nyíri László arról is szólt, hogy a lakóépületen belüli fűtési rendszer a lakóközösség tulajdonában van. Ezeknek a berendezéseknek az üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése a felhasználó illetve a lakóközösség feladata. Ennek ellenére fűtésindításkor a lakossági felhasználók probléma esetén általában a MIHŐ Kft. műszaki ügyeletére telefonálnak. Természetesen szívesen állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer karbantartását azonban a közösség képviselője által megbízott karbantartó vagy szerződtetett szakcég végzi. Ezen cégek elérhetőségéről a lépcsőházi hirdetőtábláról, vagy a lakóközösség képviselőjénél tájékozódhatnak. Az ügyvezető igazgató végezetül elmondta, ebben az évben is érkeztek társaságukhoz visszajelzések a közös képviselőktől és közvetlenül a fogyasztóktól a költségosztás éves elszámolásával kapcsolatban. Éppen ezért október második felében – a fűtésindítást követően – egy fórumot terveznek a közös képviselőknek, ahol átbeszélnék a tapasztalatokat, és együtt keresnék a legjobb gyakorlati módszer kialakítását. A közös képviselőket levélben értesítik a fórum időpontjáról, helyéről és témájáról.