Az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc és Tornyosnémeti közötti 60 kilométeres szakaszát közös ajánlattevőként a Tura-Terv Mérnökiroda Kft., a Roden Mérnöki Iroda Kft. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. tervezheti meg. A nyílt tendert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. írta ki – olvasható a napi.hu-n.
A nyertes cégek feladata az említett szakasz építési engedélyezési terveinek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése. A 60 kilométer hosszú út 2x2 sávos lesz, mindkét oldalán leállósávval. A szakaszon 45 műtárgy, 7 csomópont, továbbá 1 komplex- és 2 egyszerű pihenő épül. Létesül még egy autópálya-mérnökség és egy tengelysúlymérő állomás is.
A fejlesztés több mint 2 milliárd forintból valósulhat meg.
Orbán Viktor miniszterelnök legutóbbi miskolci látogatása során úgy fogalmazott: a kormány szerint tarthatók a Miskolc-Kassa közötti autópálya-szakasz elkészülésére vonatkozó szoros határidők, ami fontos, mert e nélkül a magyar-szlovák szakasz nélkül nem lehet összekötni a magyar és a lengyel iparvidéket.
„Nem egyszerűen miskolci belügyről beszélünk, hanem egy regionális, stratégiai kérdésről, amely a magyar gazdaság jövőbeli sikerét alapvetően befolyásolja: össze kell kötnünk a lengyel iparvidéket a magyar északi iparvidékkel. Ehhez persze a mostani politikai és második világháború után kötött békeszerződések értelmében át kell haladnunk Szlovákián is. De (...) ebben az egész történetben a szlovákok teljesítettek a legjobban” – fejtette ki, kiemelve, hogy a szlovák fél jól halad az „ipartengely” létrehozásában.
Mint ismert, a Miskolcot Kassával összekötő autópálya megépítése mellett a városi térfigyelő kamerák számának legalább ötszázra növeléséről, egy új, ezer hektáros ipari terület létrehozásáról, a Diósgyőri vár további fejlesztéséről és a Miskolctapolcai strandfürdő második üteméről írt alá együttműködési megállapodást, a Modern városok program keretében, Magyarország miniszterelnöke még 2015 áprilisában Miskolcon a város polgármesterével.