Az olasz média által idézett mentőszolgálat szerint több tucat sérültet kellett kórházba szállítani, miután a busz oszlopnak ütközött, szétroncsolódott és kigyulladt. Az Agi hírügynökség szerint a busz francia sofőrje is az áldozatok között van.
A budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium harminchat diákja mellett volt tanulók, három tanár, valamint egyikük családja utazott azon a magyar buszon. Az intézmény igazgatója, Tóth Gábor megerősítette, hogy a hivatalos utaslista szerint 54-en voltak a buszon. Az számára is rejtély, miért vezette - az egyik olasz hírügynökség értesülése szerint - a járművet francia sofőr, mivel Magyarországról két magyar sofőrrel indult a túra - mondta.
Tizenhat áldozatról tudnak
AZ ANSA és a Corriere della Serra szerint 16-ra emelkedett az áldozatok száma és 39-en kerültek kórházba, közülük tíz sérült állapota súlyos. A helyszínen egész éjszaka közlekedési rendőrök, tűzoltók és mentők dolgoztak.
Az Országos Mentőszolgálat szakemberei repülővel, és négy jól felszerelt mentőautóval indultak el Budapestről szombaton a veronai buszbaleset sérültjeihez.
Győrfi Pál, aki szintén tagja a Veronába tartó mentési csoportnak hozzátette: Ónodi-Szűcs Zoltán egészségügyért felelős államtitkár utasítása szerint a helyszínen, Veronában és Budapesten is felállítanak egy mentésirányítási központot. A budapesti központ feladata az lesz, hogy megszervezze a hazahozott sérültek kórházi elhelyezését.
A járművet adó Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a cég két alkalmazásában álló - magyar sofőr indult útnak a sítáborba. A két gépkocsivezető egy hete, megérkezésükkor "be is jelentkezett" hozzá telefonon - fogalmazott. Elmondták, hogy rendben kiértek a francia hegyvidéki üdülőhelyre, jól járhatóak az utak, és "minden rendben volt a csoporttal, velük is és a busszal is" - elevenítette fel. A két sofőrrel azóta nem beszélt, a baleset után nem tudta őket elérni, és azóta sem tud róluk semmit.
A személyszállítással foglalkozó kiskunfélegyházi székhelyű cég ügyvezetője azt is megerősítette, hogy a sítáborba egy Setra 317 GT-HD típusú, jól karbantartott, jó műszaki állapotú busszal utazott a csoport.
Egyelőre nem tudni semmi biztosat arról, hogy mi állt a baleset hátterében.
Meg nem erősített információk szerint az ütközés előtt mintegy harminc kilométerrel egy szlovén kamionos jelezte, hogy valami probléma lehet a kerékkel. Azt, hogy a hír igaz-e, egyelőre nem lehet tudni. Az MNO-nak nyilatkozó igazságügyi közlekedésszakértő azt mondta, az általa ismert adatok azt valószínűsítik, hogy a sofőr vagy elaludhatott, vagy pedig rosszul lett. Kiemelte, hogy az infarktus klasszikusan olyan probléma, amely eredményezhet ilyen baleseteket.