A Google a Nemzetközi Szórakoztatóelektronikai Kiállításon (CES) bejelentette, hogy felveszi a kesztyűt az Apple-el, és az általa fejlesztett operációs rendszerrel, az Androiddal betör az autóiparba. A technológiai óriás ezzel új hadszínteret nyitott az Apple által fejlesztett iOS és az Android párharcában. A célpiac választása nem volt véletlen, ugyanis a két rivális tech cég számára mindeddig kiaknázatlan lehetőségek rejlenek az autóiparban, ahol idén várhatóan több mint 86 millió gépjármű gördül majd le a gyárak futószalagjairól.
Az Apple és a Google igyekezete nem véletlen, az elemzők friss prognózisai szerint a gépjármű-kapcsolt szolgáltatások által eredményezett bevételek az elkövetkezendő években dinamikusan növekedhetnek. A szakértők ugyanis arra számítanak, hogy az előttünk álló öt évben 60 milliónál is több "okosautó" fut majd az utakon. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy a gépjárműközpontú távközlési, valamint a hardver és szoftver szolgáltatások több mint 40 milliárd eurós (51 milliárd dolláros) árbevételt fognak generálni a gyártóknak és a szolgáltatóknak 2018-ban.
Egy autóipari konferencia keretében a Volkswagen és a Daimler vezére arról beszéltek, hogy jobban tennék az ágazat szereplői, ha saját platformok gyártásába kezdenének, illetve azok fejlesztésére fordítanának nagyobb figyelmet ahelyett, hogy a Google megoldásait alkalmaznák járműveikben, mert véleményük szerint ez hosszú távon egészen biztosan komoly konfliktushoz fog vezetni.
Dieter Zetche, a Daimler vezére kijelentette, hogy örül annak, hogy az autógyártók komolyan veszik a saját platformok fejlesztését, melyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy a vezetés során keletkező adatokat rögzítsék és tárolják. Vélemény szerin el kell kerülni azt, hogy a gyártók egy harmadik féltől (Google) váljanak függővé.
Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport első embere ennél sokkal óvatosabban fogalmazott: szerint törekedni kell ugyan arra, hogy a Google Androidos operációs rendszere teret kapjon a járművekben, de ennek csak úgy szabad végbemennie, hogy a tényleges irányítás valóban az ő (autógyártók) kezükben marad.
Winterkorn nem véletlenül volt visszafogottabb, ugyanis az Audi tagja az Open Automotive Alliance (OAA) névre keresztelt szövetségnek, melynek legfontosabb céljai között szerepel az autós szórakoztató rendszerek fejlesztése és a biztonságosabb autózás lehetőségének megteremtése a Google által fejlesztett operációs rendszer gépjárművekbe történő integrálásával. Az együttműködés keretében pedig a tervek szerint 2015 elején megjelennek majd a piacon az első Andoiddal ellátott Audik.
Vannak, akik úgy vélik, hogy azzal, hogy teret engednek az Andoidnak a járműveikbe, kiengedik a szellemet a palackból. Ugyanis az operációs rendszer segítségével a Google rengeteg információt szerezhet a járműtulajdonosok vezetési szokásairól, ezeket pedig a saját hasznára fordíthatja az önjáró járművének fejlesztése során. Ez pedig nem jelentene mást, mint azt, hogy a Google az Androidot, mint egy trójai falovat használva szerezne elképesztő versenyelőnyt az autóiparban. Arról nem is beszélve, hogy az autógyártók ezzel gyakorlatilag nem csak, hogy asszisztálnának a saját konkurenciájuk kifejlesztéséhez, hanem még fizetnének is érte.