Johannes Schmidt, a Prec-Cast Kft. ügyvezető igazgatója a magyar beszállítók nemzetközi összehasonlításáról szóló kerekasztal-beszélgetés meghívott előadójaként vett részt a második Automotive kiállításon, ahol felhívta a figyelmet a magyar-bajor együttműködés, illetve a magyarországi duális képzés szerepének fontosságára.
Mint a beszélgetésen elhangzott, a szakképzett munkaerő számának növelése érdekében együttműködés jött létre a Miskolci Egyetem, valamint helyi szakközépiskolák és a cégcsoport között. A megállapodás keretében gyakorlati helyet biztosítanak a tanulók számára, így saját munkaerőt tudnak képezni.
Nagy figyelmet fordítanak ugyanakkor arra is, hogy a leendő dolgozók kötődjenek a vállalati kultúrához, és azonosulni tudjanak a kitűzött célokkal, elvárásokkal. A cégcsoport reménykedik a duális képzés mihamarabbi bevezetésében, hogy akár a következő szemeszterben elindulhasson a képzés náluk is.
– Nagyon fontos számunkra az észak-keleti régióban való munkahelyteremtés. Jelenleg 1000 embert foglalkoztatunk Magyarországon – emelte ki Johannes Schmidt.
Az Automotive-kiállítás lehetőséget nyújtott arra, hogy tovább erősödjön a magyar-bajor együttműködés, és minél többen megismerkedhessenek a cég tevékenységével. A cégcsoport a kiállítók között is képviseltette magát.
A cég a Wolf cégcsoport leányvállalata, mely harmadik generáció óta 100 százalékban családi tulajdonú. A cégcsoport legnagyobb telephelye Sátoraljaújhelyen található, emellett kínai és szlovák telephelyeket is működtetnek. Árbevételük 2013-ban meghaladta a 100 millió eurót (29,69 milliárd forint), a foglalkoztatottak száma cégcsoporti szinten 1430 fő. A sátoraljaújhelyi üzem termékeinek 90 százaléka nyugat-európai exportra készül, 45-45 százalékban az autóipar és az elektronikai ipar számára.