A típus feladata elsősorban a nagyteljesítményű, de kiöregedőben lévő MiG-31-esek leváltása lenne, emellett pedig Oroszország határterületeinek védelme, továbbá az új típus lehetne a sarkvidéki érdekérvényesítés egyik eszköze a jövőben. Ehhez természetesen elvárás, hogy tudja hozni a MiG-31-esek egyedülálló repülési paramétereit.
Valószínűsíti, hogy valóban kiemelkedő teljesítményt várnak el az új típustól, amelynek lassan azért körvonalazódik a koncepciója. A tervezőirodánál a MiG-31-est vették alapul a tervezés során, de összességében teljesen új gépről van szó, mely akár pilóta nélküli üzemre is képes lesz. Egyrészt ez, másrész a gép tervezett sebessége (Mach 4) is feltételezi, hogy mesterséges intelligencia is segíti majd a gép irányítását. Fegyverzet terén is a teljes megújulás a cél, egyes szakértők nem zárták ki a lézerfegyverek alkalmazását sem a típuson.
Taraszenko elmondta, hogy az elkészülő koncepciójuk alapján a megrendelő további igényeket nyújthat be a gép fejlesztésével kapcsolatban, saját becsléseik szerint pedig 2025-ben indulhat a sorozatgyártás. Ez, figyelembe véve az alkalmazandó új technológiákat is, meglehetősen korai időpontnak és bátor becslésnek tűnik.