Az aktuális feladatokról, a további tervekről és elképzelésekről esett szó csütörtökön a Nemzeti Pedagógus Kar Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Területei Közgyűlésén, melyet a Földes Ferenc Gimnáziumban tartottak. Napirendre került az is többek között, hogy a megyében hogyan tudják még szervezettebbé tenni a munkát.
A Nemzeti Pedagógus Kar két szinten tagozódik: területin, amelynek egyik állomása, hogy a megyei küldöttgyűlésen találkoznak, a másik pedig a szakmai. – Ezt tagozatoknak hívjuk, és fontosnak gondoljuk azt, hogy a tagozatokban való aktív részvétel megvalósuljon – tájékoztatott Veres Pál, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója, valamint a Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tagja.
Léteznek egészen nagy létszámú tagozatok: az óvónők például több mint hétszázan vannak országos szinten, intézményvezetők között is közel háromszázan, szakértők között csaknem négyszázan vannak már a Nemzeti Pedagógus Kar tagozatában regisztrált tagokként.
– Azt szeretnénk, ha ez a tagozati munka még aktívabb legyen, valamint szeretnénk azt is elérni – ez az országos elnökségnek is szándéka –, hogy az országban minden intézményben legyen legalább egy olyan pedagógus, aki a Nemzeti Pedagógus Karral összekötő szerepet tölt be – mondta el érdeklődésünkre az iskolaigazgató. – Érdeklődik a Kar tevékenysége iránt, kapcsolatot tartja a különböző tagozatok (területi és szakmai), valamint az adott iskola és a pedagógusok között.
A véleményalkotás ezáltal, Veres Pál szavaival élve, rendkívül demokratikus formában, a lehető legszélesebb körben történik. A jogszabály véleményezés az ő feladataik közé tartozik, delegálhatnak tagokat országos szakmai szervezetekbe.
A következő célkitűzés a rendszeres információáramlás megoldása a pedagógusok – akik alanyi jogon mind tagjai a tagozatnak – és a tagozat vezetése között. Veres Pál szerint meghatározó, hogy a megfelelő információ rendelkezésre álljon, és tényleg azt lehessen mondani, hogy az információ minden irányba áramlik.
Összegzésképpen a gimnázium igazgatója elmondta, szeretnék a tagság aktivitását fokozni, valamint elérni azt, hogy a Nemzeti Pedagógus Kar végre betöltse azt a szerepet, amelyre szánták: legyen egy szakmai érdekképviseleti szervezet az egész magyar köznevelés fejlődése érdekében.
A küldöttgyűlés elején megválasztott országos küldöttek is átvehették megbízólevelüket Veres Páltól.