A kétórás film, melynek munkacíme Brexit, Jamey Graham forgatókönyvéből készül. A dokumentum játékfilm annak az új szavazatgyűjtő stratégiának a hátterét tárja fel, amelynek révén az Európai Unió elhagyására bíztató kampány nagy meglepetésre győzni tudott. A kampány a 2016-os referendum előtt zajlott - emlékeztetett a BBC News.
A film alaposan feltárja a kampány felépítését, az adatgyűjtéses modern választási hadjárat anatómiáját, és az árnyékból előlépő vitatott figurák szerepét - írta a Channel 4 közleményében.
A csatorna ugyanakkor hangsúlyozta: nem az a cél, hogy kielemezzék, ki volt a jó és ki a rossz a Brexit-kampányban, inkább arra koncentrálnak, hogy minél pontosabban leírják a történteket.
A kampány alatt Cumberbatch is írt egy nyílt levelet, amely arra figyelmeztetett, hogy a Brexit károsíthatja a kreatív ágazatot.
Cummings a referendum egyik vezető stratégája volt. Mint később elismerte, a kampány valószínűleg nem győzött volna, ha nincs az a piros kampánybusz, amelynek oldalára azt írták fel, hogy a britek hetente 350 millió fontot küldenek az EU-nak, pedig azt inkább a brit egészségügyi rendszerre lehetne költeni.