Kalifornia államban pár nap múlva összesen 56 megyében választanak kerületi ügyészt, ezek közül Soros György négy helyen – San Diego, Sacramento, Alameda és Contra Costa megyében – támogat egy-egy jelöltet, egyebek mellett televíziós reklámok finanszírozásával. Az LA Times értesülése szerint eddig 2,7 millió dollárt fordított a kaliforniai kampányokra, és ezzel ő a leginkább látható szereplője annak az egész Egyesült Államokra kiterjedő országos mozgalomnak, amelynek célja a kerületi ügyészi pozíciókért folytatott versengés befolyásolása. Soros 2014 óta – más szövetségi államokban – több mint 16 millió dollárt költött 17 kerületi ügyészi párharc befolyásolására, és 13-szor győzött az általa támogatott jelölt.
A liberális jelölteket támogató szereplők közül sokan négy évvel ezelőtt fogtak össze Kaliforniában, amikor helyi népszavazáson sikerült elfogadtatni azt a kezdeményezést, amelynek értelmében a kábítószer-fogyasztást és a lopások többségét azóta nem bűncselekményként, hanem csak szabálysértésként kezelik. A Proposition 47 néven ismert módosítás eredményei vitatottak, ellenzői szerint ennek következtében nőtt a bűnözés, de a változtatás támogatói ezt vitatják. A kerületi ügyészi pozícióra pályázó liberális jelöltek masszív pénzügyi támogatása miatt több rendőrségi és ügyészségi szervezet is háborog. A Los Angeles-i megyei ügyészek szövetségének elnöke nemrég közzétett felhívásában adományokat kért annak érdekében, hogy ellensúlyozni tudják a Soros Györgytől származó pénzeket. Michele Hanisee azt nyilatkozta: Soros és az ACLU arra kéri a kerületi ügyészeket, hogy “kedvük szerint válogassák meg”, mely törvényeket akarják alkalmazni.
A nyilvános kampányköltekezés mögött dollármilliók folynak be különböző ügyeket felkaroló nonprofit szervezetekhez, amelyek tagjai házról házra járva népszerűsítik a liberális jelölteket és tesztelik a jelöltek politikai üzeneteit. Az amerikai szövetségi adótörvények értelmében ezek a szervezetek azonnal nem kötelesek feltüntetni, honnan kapnak pénzt, azt elég csak évekkel a befizetések után nyilvánosságra hozni. Így a kaliforniaiak 2020 előtt nem kaphatnak teljes képet arról, hogy ki és milyen szerepet játszott, kinek és mennyit fizetett a júniusi választások kampányában – mutatott rá az LA Times.