A Bloomberg elemzőcsapata az aktuális piaci folyamatok alapján felállított egy modellt arról, ahogy az elektromos járművek elterjedhetnek a következő évtizedek során – írja a Totalcar.
A modell 2040-ig szól, és arra a következtetésre jut, hogy 22 év múlva az autóeladások 55 százalékát, a világ teljes autóflottájának pedig a harmadát teszik majd ki tisztán elektromos járművek. Ez utóbbi összesen 559 millió járművet jelentene az utakon.
Ám ennél is érdekesebb, hogy mit állítanak a villanyautók árairól. Ez ugyanis jelenleg a legnagyobb akadálya a széles körű terjedésüknek. A BNEF elemzése szerint 2024-től állami támogatások nélkül is versenyképes lehet az elektromos autók ára némely piaci szegmensben, 2029-től pedig mindegyikben.
Ezek alapján a 2017-es 1,1 milliós eladási szint helyett 2025-re 11 millió villanyautó, 2030-ra pedig 30 millió elektromos jármű eladását tartják lehetségesnek. A váltás motorja a szakemberek szerint Kína lesz, ahol már 2025-ben 19 százaléknyi elektromos járművet adhatnak el, utána Európa következik majd (14 százalék), és végül az Egyesült Államok (11 százalék).
Ahogy az elemzésből látszik, arra még ez a meglehetősen derűlátó forgatókönyv sem számít, hogy a belsőégésű motoros autók csak úgy eltűnnek az utakról. 2040-ben még az autók kétharmada lehet ilyen az EV Outlook adatai szerint.