Az országos turisztikai szervezetben a PtK-nak való megfeleléshez igazodva az egyik legfontosabb változás a korábbi választásokhoz képest, hogy most a Szövetség nem magánszemélyeket, hanem turisztikai szervezeteket (TDM) választott be a vezetőségbe, akiknek a vezető tisztségviselői és/vagy TDM menedzserei képviselhetik az elnökség munkájában a szervezetüket. Az elnökségbe választott szervezetek a következő három év során akkor maradhatnak a Szövetség vezetőségében, ha az adott szervezet elnökségbe delegált képviselőjének a saját szervezetében való tisztsége nem változik.
A rendkívüli közgyűlés döntésének megfelelően a Magyar TDM Szövetség elnöke továbbra is Semsei Sándor, a Balaton Riviéra TDM szervezet elnöke. A korábbiaktól eltérően alelnököket nem választott a közgyűlés, az elnökségbe Hévíz, Miskolc, Gyula, Tata, Nagyatád és Siófok TDM szervezetinek képviselői kerültek megválasztásra.
A miskolci TDM ügyvezetője, Nagy Júlia a Magyar TDM Szövetség alapításától kezdve mindig részt vett a Szövetség elnökségében. A következő időszakban már nem magánszemélyként, hanem a miskolci TDM képviselőjeként folytathatja a megkezdett munkát – elsősorban az Észak-magyarországi TDM szervezetek közötti koordinációt, a megyei jogú városok TDM szervezeteinek szakmai képviseletét, valamint a különféle tematikus hálózatok kialakításának és fejlesztésének koordinálását (pl. zarándokturisztikai hálózatok, amelyek kialakítása elsősorban a régió magánszállásadóinak és egyéb olcsóbb árkategóriájú szálláshelyeinek a kapacitás kihasználtságát növelheti).
A TDM szervezetek mindenhol Európában a turisztikai vállalkozók és az önkormányzatok közös szakmai fórumai, amelyek menedzserszemléletű munkaszervezetei végzik az egyes térségek, városok turisztikai marketingmunkáját, fejlesztik ki a közösségi szintű turisztikai termékeket, működtetik az információs irodákat és egyéb turistainformációs rendszereket és koordinálják a közösségi szintű turisztikai fejlesztéseket. A szervezetek feladata az egyes térségek pozicionálása is a hazai és nemzetközi turisztikai piacon. Talán nem véletlen, hogy Magyarország legjobb turisztikai teljesítményét nyújtó vidéki desztinációinak nagy részében a turizmuskoordinációt és turizmusmarketinget ma már TDM szervezet végzi – míg azonban Nyugat-Európában a TDM-ek már sok évtizedes, sőt van, ahol akár 130 éves múltra tekintenek vissza, nálunk éppen csak hogy néhány éve jöttek létre, s a munkaszervezeteik létszáma, éves működési és marketing büdzséje nagyrészt jóval ez európai átlag alatt van. Ennek ellenére egyre több hazai TDM olyankor is valós vendégéjszaka-növekedést tud elérni a saját településén, amikor egyébként szűkösebb a markering büdzsé – köszönhetően a turisztikai szolgáltatók közös akcióinak, az attrakciók és szolgáltatók közös termékfejlesztési munkájának és a TDM munkaszervezetek által végzett értékesítési és marketingmunkának. A Magyar TDM Szövetség egyik legfontosabb célja éppen azon feltételek megteremtése, hogy a hazai szervezetek nemcsak munkájuk színvonalában, hanem a rendelkezésre álló források terén is versenyképesek lehessenek Európa más országainak szervezeteihez képest is.