A jövő zenéje kifejezés (Zukunftmusik) az 1850-es évtized kezdete óta létező fogalom, zömmel Liszt Ferenc és tanítványi körének, időnként Richard Wagner alkotásaira értendő. A jövőbe törő kísérletek közös wagneri–liszti gyümölcse lett az európai zene addigi hangnemi kereteinek, sőt hangrendszerének kibővítő továbbgondolása, mely már a 20. század egyes modern tendenciáit készítette elő.
A hangverseny másik központi témája a nőiesség volt, amelyet a romantika két remekműve, Wagner Wesendonck-dalai és Liszt: Faust-szimfóniája idéztek meg. A miskolci szimfonikusok partnere az előadás során Németh Judit volt, aki immár opera-, oratórium- és koncerténekesként is világsikerek sorozatát könyvelheti el. Az örök nő alakját idézte meg Liszt Faust-szimfóniájában az egyik legünnepeltebb hazai tenorunk, Fekete Attila, aki a Szabó Soma vezette világhírű Nyíregyházi Cantemus Kórussal a hétfő esti koncert fináléjában közreműködött. A hangversenyen Gál Tamás Liszt-díjas, érdemes művész vezényelte a Miskolci Szimfonikus Zenekart, aki 2014 májusa óta az együttes művészeti vezetője.
A zenekar legközelebb március 12-én lesz hallható a Zeneakadémián, akkor Somos Csaba DLA koncertjén működik közre. A Miskolci Szimfonikus Zenekar következő, saját szervezésű koncertjét március 24-én tartja a Zeneakadémián Magyarország és a nagyvilág címmel.