A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége hatósági tevékenysége során nagy hangsúlyt fektet a vállalkozói morál javítására, a jogkövető vállalkozói magatartás előmozdítására, továbbá célja a fogyasztói bizalom növelése, a fogyasztói méltóság emelése – hangsúlyozta érdeklődésünkre Horváthné Szendrei Szilvia. A felügyelőségvezető hozzátette, a Miskolci Kocsonyafarsang kulturális, szórakoztató programjaival, gasztronómiai különlegességeivel nagy tömegeket vonzó turisztikai esemény, ami jó lehetőséget kínál arra, hogy a hatóság tanácsadó-tájékoztató tevékenységével megjelenve, segítse a farsangolni vágyó közönséget.
Így aztán a közelmúltban Fogyasztóbarát településsé választott Miskolc városvezetése egy Fogyasztóvédelmi információs stand felállításával gondoskodott arról, hogy a város lakói, illetve a rendezvényre látogató turisták hasznos fogyasztóvédelmi ismeretekkel is gazdagodhassanak. A Szinva teraszon a fogyasztóvédelem munkatársaitól többek között arról is tájékozódhatunk, hogyan lehetünk még tudatosabbak vásárlásaink során, vagy éppen hogyan teremthetünk magunk köré élhetőbb, egészségesebb környezetet. Beszélgethetünk ugyanakkor a fogyasztói jogokról, a jogérvényesítés szabályairól, lehetséges eszközeiről, módjairól. A fogyasztóvédelem munkatársai továbbá hasznos tanácsokkal is szolgálnak, hogy egy-egy érdeksérelem esetén hogyan járjunk el, és milyen fórumok nyújtanak segítséget érdekeink képviseletében.
Mindezekről szó esett a Kocsonyafarsang nyitó napján megrendezett szakmai konzultáción is, a rendezvény Kocsonyasátrában, ahol a fogyasztói tanácsadáson túl a vállalkozásokat is hasznos információkkal látták el. A konzultáción jelen volt a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár is. Koszorús László érdeklődésünkre kiemelte, a mostani konzultációval is azt a szemléletváltást kívánják demonstrálni, hogy a hatóságok nem inzultálni szeretnék a vállalkozásokat, sokkal inkább konzultálni kívánnak velük. Ehhez szükség van arra is – hívta fel a figyelmet a helyettes államtitkár –, hogy a cégek tisztában legyenek az aktuális törvényi szabályozásokkal, ezért többek között ezekről is tájékoztatják őket.
Koszorús László hangsúlyozta, Miskolcon és a megyében egyre „pozitívabbak” a vállalkozások, folyamatosan javulnak a statisztikák, egyre kevesebb panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez. A vállalkozások vezetői ugyanis rájöttek, hogy érdemes korrekt módon eljárni, mert akkor a fogyasztók visszatérnek hozzájuk.
– Miskolcra ez abszolút jellemző! Köszönet tehát a helyi vállalkozásoknak, hogy fogyasztóbarát viselkedést tanúsítanak – mondta a helyettes államtitkár, aki elismeréssel szólt a gasztronómiai rendezvényről is.