- Az év egyik legnagyobb eseménye számunkra az volt, hogy októberben hatévnyi üzemszünet után különvonatokat indítottunk a mahócai szárnyvonalra – emlékezett vissza a tavalyi évre Mátrai Imre üzemigazgató. – 2014-ben volt Herman Ottó halálának századik évfordulója. Ebből az alkalomból az Északerdő Zrt. egyedülálló módon egy hazánkban gyártott Mk48-as típusú mozdony tematikus felmatricázásával tisztelgett a nagyszerű tudós emléke előtt. Országunk első kisvasúti emlékmozdonyán a megjelent motívumokat egy ötletpályázaton választottuk ki.
Az üzemigazgató hozzátette: a rendezvények közül kiemelkedett a Diósgyőri Mikulásvonat, ami minden előzetes várakozásukat felülmúlta. A háromhetes programsorozaton az utasok száma átlépte a húszezret, hasonlóra még nem volt példa a Mikulásvonat 12 éves történetében – emelte ki Mátrai Imre.
Az Északerdő Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján utazók száma megközelítette a 34 ezret tavaly, ez több mint 3500-al jobb a 2013-as eredménynél.
– Az elmúlt évben a korábban elkezdett korszerűsítési program részeként elvégeztük két C-50-es dízelmozdony karbantartását – mondta Buday Péter, a Hegyközi Erdészeti Igazgatóság vezetője. – A mozdonyoknál az eredeti állapotot szerettük volna felidézni, ezért zöld, piros, sárga és fekete színekre festettük őket. Éjszakai fotóvonatozás, country szerelvény, szarvasbőgés hallgatás, Mikulásvonat – csak néhány a rendezvények közül, amelyek mind szépszámú utast hoztak.