Az iPhone eladási adatai a stagnálás jeleit mutatják, bár akad elemző, aki szerint akármennyibe kerül, akármilyen lesz, jobban fog menni a következő Apple okostelefon. Mindenesetre, legtöbben az iPhone árcéduláját okolják a romló számok miatt.
Mint a Statista grafikonja ábrázolja, mióta csak létezik iPhone (kék csík), jóval drágább volt a vetélytársánál (zöld).
A KPCB kimutatásai alapján készült diagramon látható, hogy az iPhone dollárban számított átlagára 2008 óta gyakorlatilag változatlanul két-, két és félszerese a folyamatosan csökkenő áru droidokénak.
Egészen tavalyig ez semmilyen problémát nem jelentett az eladásokban. Az okostelefonok kereskedelme azonban megváltozott: a magasan fejlett régiókban, az USA-ban, Európában a piac telítődött. A legtöbb embernek már van okosmobilja, s nem kapkodja el a vásárlást.