A sör, ami a bourbon hordókba került, egy klasszikus amerikai pale ale alaprecept, amihez mustot adtak, majd friss pezsgőélesztővel újraerjesztették, ettől természetes eredetű széndioxid-tartalma lett. Pár zsák különleges maláta, egzotikus komlók, több évtizedes whiskey és néhány fürt szőlő aromája, pezsgő harmóniával – ez került a palackba.
Túróczi József, a zip’s brewhouse sörfőzője a csütörtöki termékbemutatón elmondta, az elkészítés nehézségét leginkább az adta, hogy eddig teljesen ismeretlen "lépéseket" vállaltak be. Nem tudták például, hogy a whiskys hordók mit fognak hozzáadni a sörhöz, és hogy mennyi idő alatt. Nem tudták azt sem, hogy a furmint must erjedés közben milyen módon fogja megváltoztatni a sör ízét.
– Amikor megérkeztek a hordók, elkezdődött az izgalom, és egészen a csapra kerülésig szurkoltunk, mennyire fog megfelelni az elvárásainknak a végtermék. Most megnyugodtunk, úgy érezzük, sikerült megalkotni, amit szerettünk volna – hangsúlyozta a sörfőző szakember.
A zip’s számára komoly kihívás volt, hogy a leghíresebb ír lepárló színvonalának megfelelő legyen a végtermék, amelybe természetesen egy kis magyaros csavart is belecsempésztek. Az ital ízét a hordó, illetve a fa adja, míg az alkohol a befogadó. A hordó formája, mérete, anyaga, a dongák vastagsága, a pörkölés erőssége, az érlelési idő, illetve a hordó „előélete”, mind meghatározza az ital ízét.
A Jameson először 2012-ben működött együtt kézműves sörfőzdével, Írországban. Innen indult az ötlet, hogy kölcsönadnak hordókat, amiben a sörfőzdék sört érlelnek, aztán pedig visszaadják ezeket a lepárlónak. Pesti Gergely, a Jameson magyarországi Brand Managere szerint a visszakapott hordókat eleinte majdnem kidobták, szerencsére aztán jött egy ötlet: mi lenne, ha visszatöltenék beléjük az eredeti whiskyt, és érlelnék így pár hónapig.
– Az eredmény egy zseniálisan jó whisky lett, egy zseniálisan jó sörrel párosítva, ez a Jameson Caskmates. Aztán felmerült, mi lenne, ha ezt más országokban is megcsinálnánk, keresnénk partnernek egy-egy lelkes, professzionális kézműves sörfőzdét? Így lett Magyarországon a zip’s a partnerünk; nagyon lelkesek, elhivatottak, láttuk bennük azt a potenciált, hogy érdemes velük együttműködni – fogalmazott Pesti Gergely.
– Nagyon elégedettek vagyunk a közös munkával, a termék pedig magáért beszél: igazán egyedi sör készült, pontosan azt a szintet találták el a hordós érlelésben, ami a legkellemesebb ízt adja hozzá a sörhöz – emelte ki a Brand Manager.
Az Angel’s Ser története tehát több mint egy sör születése. A nemzetközi együttműködés szép példája, egy helyi vállalkozás sikertörténete, a tehetséges helyi szakemberek kibontakozásának lehetősége, a helyben készült csúcstechnológia kihasználása, végül egy olyan termék megalkotása, amely egyedülálló, még a nemzetközi sörpiacon is.
A zip’s brewhouse képviseletében Halász Norbert elmondta, a Jamesonnal fennálló együttműködésükben csak az egyik fázist jelenti a jövő héttől kereskedelmi forgalomba kerülő Angel’s Ser elkészülte: kereskedelmi és marketing szempontból most indul el igazán az együttműködés.
Az Angel’s Ser a művészetben is megtestesült, Szegedi Éva miskolci festőművész alkotásában vált láthatóvá az art of brewing szlogen. A festmény a vászon mellett most már az Angel’s Ser palackokon is látható. Szegedi Éva angyali formát álmodott, ami azt láttatja, amit az Angel’s Ser ízvilágában is ad.