A 2018-as Rali-világbajnokság 13 versenyből áll majd, az első verseny a január végi Monte Carlo-rali, az utolsó pedig a novemberi Ausztrál-rali lesz. Biztonsági problémák miatt a Lengyel-rali kikerült a naptárból, helyette Törökországba látogat majd el a mezőny, 2010 után először.
A világbajnokság idei versenynaptára:
Január 26-28: Monte-Carlo-rali
Február 16-18: Svéd-rali
Március 9-11: Mexikó-rali
Április 6-8: Francia-rali (Korzika)
Április 27-29: Argentin-rali
Május 18-20: Portugál-rali
Június 8-10: Olasz-rali (Szardínia)
Július 27-29: Finn-rali
Augusztus 17-19: Német-rali
Szeptember 14-16: Török-rali
Október 5-7: Brit-rali (Wales)
Október 26-28: Spanyol-rali (Katalónia)
November 16-18: Ausztrál-rali
Mivel a technikai szabályzat szinte semmit sem változott a tavaly bevezetett új előírásokhoz képest, Monte Carlóban az autók szinte változatlan külsővel állnak majd rajthoz, leginkább a szárnyak, légterelők, lökhárítók, és persze – néhány esetben – a festéseknél lehetnek apróbb eltérések 2017-hez képest.
A szerdai bemelegítő tesztet követően csütörtökön Monacoból rajtolt a mezőny, majd két késő esti szakasszal kezdhették meg a vasárnapig délutánig tartó száguldást. A csütörtök esti szakaszokon (melyeket csak egy-egy alkalommal teljesített a mezőny) főként száraz aszfalt várta az indulókat, de az első gyorsasági közepénél trükkös jeges és havas kanyarkombinációk nehezítették meg a versenyzők életét.